actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2014, 21:47
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Zuid-Koreaanse premier stapt op na ramp met ferry

De Zuid-Koreaanse premier Chung Hong-won heeft zijn ontslag aangeboden. De politicus stapt op vanwege de kritiek die zijn regering krijgt na de ramp met de veerboot Sewol. Die zonk 2 weken geleden, waarbij honderden mensen omkwamen. Er zijn inmiddels 187 lichamen geborgen en nog 115 mensen worden vermist.
Zuid-Korea kreeg felle kritiek van familieleden van opvarenden, die vinden dat de reddingsactie niet goed verloopt en de informatievoorziening slecht is. Chung en president Park Guen-hye werden beiden uitgejouwd toen zij na de ramp een bezoek brachten aan nabestaanden. Die slingerden waterflessen naar het hoofd van de premier. De meeste slachtoffers zijn leerlingen van een school nabij Seoul, die hun schoolvakantie op Jeju wilden vieren.

"Verantwoordelijkheid nemen en opstappen is het enige juiste dat ik kan doen. Aanblijven als premier zou een te zware last zijn voor de regering", zei Chung tijdens een korte persconferentie. "Namens de regering bied ik mijn excuus aan voor de vele problemen, van het niet voorkomen van de ramp en de afhandeling ervan."

Bij de afhandeling ging heel wat mis. Zo werden lichamen die inmiddels zijn geborgen soms bij de verkeerde familieleden afgeleverd. Ook aan boord van de veerboot zou veel mis zijn gegaan. Zo konden geen reddingsboten te water worden gelaten en ging er veel mis met de reddingsprocedure. Alle 15 bemanningsleden van de Sewol zijn opgepakt op verdenking van dood door nalatigheid.

Over de oorzaak van de ramp bestaat nog veel onduidelijkheid.

Bron:
27/04/14 - 04u05 Bron: ANP
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...met-ferry.dhtml

Mening:
Ik vind het wel erg dat de premier van Zuid-Korea opstapt vanwege de ramp met de ferry. Ik denk niet dat de premier van dit land daarvoor gestraft moet worden, maar de kapitein van het schip! De reden waarom vind ik ook maar flauw. De grootste reden was omdat de familie vond dat de reddingsoperatie traag ging. Ik denk dat het een fout is die hij gemaakt. Laat ons duidelijk zijn. Maar maar als hij nu opstapt als premier lijkt het alsof hij zijn fout toegeeft. En dat is ook niet helemaal waar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.