actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2015, 23:26
nicolas.j*cobs nicolas.j*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Morgen wapenstilstand in Jemen

In Jemen gaat morgenmiddag een wapenstilstand in die een negen maanden durende oorlog in het land tijdelijk een halt toeroept. Dat kondigde de internationale coalitie onder leiding van Saudi-Arabië aan, die in Jemen luchtaanvallen uitvoert op Houthi-rebellen. Het staakt-het-vuren valt samen met door de VN gesteunde vredesbesprekingen in Zwitserland.

President Abd-Rabbu Mansour Hadi van Jemen had onlangs een voorstel gedaan voor een wapenstilstand van zeven dagen in zijn land. Als alle partijen zich aan het bestand houden, zal deze automatisch worden verlengd, schreef Hadi.

Al 6000 mensen zijn omgekomen in het conflict tussen de coalitie en de Iraans-geallieerde Houthi-rebellen. Twee eerdere VN-pogingen tot gesprekken mislukten en de bijbehorende wapenstilstanden waren snel voorbij. Het land verkeert in een humanitaire crisis en in totale chaos.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/m...jemen-b890264e/

Eigen mening: Ik ben blij dat er zoiets bestaat als een wapenstilstand. Oorlog is nergens goed voor en dit brengt toch terug een beetje rust in het land. Ik hoop dat iedereen zich aan deze wapenstilstand houdt. 6000 mensen zijn al het slachtoffer geworden van deze oorlog. Ik hoop dat ze misschien door deze wapenstilstand inzien dat de oorlog geen nut heeft. Laat ons elkaar steunen en oorlog uit de wereld halen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.