actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2015, 13:44
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Obama wil inspanningen verdubbelen om IS uit te schakelen

Obama wil inspanningen verdubbelen om IS uit te schakelen


De Amerikaanse president Barack Obama zal "de inspanningen verdubbelen" om terreurgroep Islamitische Staat (IS) uit te schakelen. Dat beloofde hij vandaag bij de opening van de G20-top in het Turkse Antalya.
De Amerikaanse president Barack Obama in Antalya. ©AP


"We zullen de inspanningen verdubbelen met de andere leden van de coalitie om een vreedzame transitie in Syrië te verzekeren en om Daesh (het Arabische acroniem van IS) te elimineren", aldus Obama voor de pers, na een onderhoud met zijn Turkse ambtgenoot Recep Tayyip Erdogan.

Frankrijk verwacht van de staats- en regeringsleiders op de G20 "concrete beslissingen" om de financiering van het terrorisme tegen te gaan, verklaarde de Franse minister van Financiën Michel Sapin kort na zijn aankomst in Antalya.

Erdogan verzekerde dan weer dat de G20 een "heel sterk, heel hard" antwoord zal bieden op het terrorisme, na de aanslagen in Parijs.

bron: De morgen 15 november 2015 http://www.demorgen.be/buitenland/o...kelen-bc382b32/
eigen mening: Ik vind het enorm goed dat ze eindelijk harder gaan optreden tegen IS. Ik hoop echt dat ze die snel te pakken krijgen vooraleer ze naar België komen! Ik vind het wel heel erg dat ze pas echt gaan ingrijpen nadat er zo iets ergs moet gebeuren zoals in Parijs. Al die onschuldige mensen die ze daar hebben vermoord. Ik vind wel dat ze al veel langer zwaarder hadden moeten optreden tegen IS, dan was dit misschien allemaal niet gebeurd.

Laatst aangepast door Romy.L*ntermans : 15th November 2015 om 13:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.