actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2015, 16:57
célinefrison célinefrison is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Geel
Posts: 55
Europa wil met geld vluchtelingen in Afrika houden

De leiders van de Europese Unie en Afrika zitten momenteel samen in Malta om te praten over de vluchtelingencrisis. De Europese landen willen fors investeren in Afrika zodat vluchtelingen niet langer de zee zouden oversteken richting noorden.


Het is in de Maltese hoofdstad Valletta dat vandaag en morgen wordt gepraat over de vluchtelingencrisis. Europa zal er duidelijk laten verstaan dat het bereid is geld op tafel te leggen om zo de vluchtelingenstroom vanuit Afrika een halt toe te roepen.

Concreet zou Europa 3,6 miljard euro op tafel willen leggen voor onderwijs, zorg en voedselprojecten. De helft van dat bedrag zou uit de Europese begroting komen, de andere helft van de lidstaten. Van dat laatste deel is nog maar 50 miljoen euro toegezegd. Ons land wil ook bijdragen, maar het is nog niet duidelijk om hoeveel het gaat.

In ruil voor dat geld zullen de Afrikaanse landen wel meer moeten doen om illegale migratie tegen te gaan. Afgewezen asielzoekers zullen ze daarnaast ook effectief moeten terugnemen.

"We moeten beter doen en dat betekent dat Europa meer inspanningen moet leveren om resultaten te boeken", zegt premier Michel. "Ik hoop dat de volgende weken en maanden nog bijkomende concretiseringen van terugkeerakkoorden komen."

Datum: 11/11/2015
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2494243

Mening: De onderhandelingen die vandaag en morgen plaatsvinden in Malta zijn een goede beslissing van Afrika en de Europese Unie! Er wordt duidelijk naar een oplossing gezocht voor de vluchtelingencrisis. Ik ben vooral opgelucht dat men de kern van het probleem gaat aanpakken, namelijk de situaties in de Afrikaanse landen. Als men inderdaad ervoor zou zorgen dat de mensen daar een goed leven kunnen leiden en een degelijke opleiding krijgen, zou er al veel opgelost zijn. Het is normaal dat als je niet alle kansen krijgt die je zou willen, je op zoek gaat naar betere oorden. Ze zijn allemaal op zoek naar een beter leven in Europa, dus ik ben het er zeker mee eens dat ze gaan investeren in Afrika. Al mag het natuurlijk ook geen hopen geld kosten, want het is waarschijnlijk 'de werkende mens' die er mee voor betaalt. Ik hoop dan ook op een verbetering van de huidige situatie. Ik denk vooral dat een goede samenwerking noodzakelijk zal zijn om dit te doen slagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.