actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2015, 08:56
Michiel.V*rheyen Michiel.V*rheyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: merksplas
Posts: 69
Europees-Afrikaans actieplan rond vluchtelingencrisis in de maak

Europees-Afrikaans actieplan rond vluchtelingencrisis in de maak

Er lijkt zich een consensus te vormen rond een actieplan waarbij Europa en Afrika gezamenlijk de huidige vluchtelingencrisis gaan aanpakken. Dat bleek woensdagavond in Malta, waar Europese en Afrikaanse leiders zijn samengekomen over de problematiek. De bedoeling is om de oorzaken van de migratie aan te pakken, onder meer met ontwikkelingshulp, maar ook om te komen tot een terugkeerbeleid.
Vooral over dat laatste aspect zijn de Europeanen vragende partij. Enkele bronnen wijzen erop dat voor migranten wiens asielaanvraag verworpen werd, er dringend een effectieve terugkeerpolitiek moet komen. Het afgelopen werden in Europa minder dan 30 procent van de afgewezen asielzoekers ook effectief naar hun land van origine teruggebracht.
De staats- en regeringsleiders kwamen woensdag ook overeen om alle vormen van illegale migratie te bestrijden. Studenten en wetenschappers zouden dan zich weer makkelijker moeten kunnen verplaatsen. Belgisch premier Charles Michel waarschuwde wel dat men moet opletten dat deze sectoren geen nieuw kanalen voor illegale migratie worden. Maar hij beoordeelde de teksten die donderdag formeel zouden worden beklonken, als “een goed document”.
De Europeanen en Afrikanen spraken in Malta nog af om elkaar opnieuw te ontmoeten over de vluchtelingenproblematiek, waarschijnlijk begin 2017. Daar zouden de afspraken die nu in Valletta werden gemaakt, dan worden geëvalueerd.

Bron: DS 12/11/2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151112_01966115

Eigen mening:
Ik vind het goed dat Afrika en Europa samen gaan werken om de vluchtelingencrisis aan te pakken. Enkel als de staats- en regeringsleiders van beide continenten goed samenwerken is het denk ik mogelijk om de problematiek rond de vluchtelingencrisis en de stroom van illegale migranten op te lossen. Ik vind het goed dat ze met dit actieplan gezamenlijk de oorzaak van de migratie aanpakken. Een beter terugkeerbeleid en afspraken hierrond gaan er denk ik ook voor zorgen dat de opvangdruk in Europa kan afnemen. De migranten met een geweigerde asielaanvraag kunnen zo hopelijk efficiënter teruggestuurd worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.