actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st January 2013, 10:05
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Responsible Young Drivers

Responsible Young Drivers brengen 1.000 feestvierders veilig thuis

BRUSSEL - Ruim 250 vrijwilligers van de organisatie Responsible Young Drivers hebben in de nieuwjaarsnacht 400 wagens van feestvierders - goed voor zowat 1.000 mensen - op een veilige manier naar huis gebracht. De vraag was echter nog groter.
Dat meldt de organisatie in een persbericht. In totaal 250 vrijwilligers stonden vanaf middernacht tot 6 uur ‘s morgens paraat om de feestvierders naar huis te brengen. Zij beschikten hiervoor over 75 wagens die ter beschikking werden gesteld door twee autobedrijven. Eén vrijwilliger nam plaats achter het stuur van de wagen van de feestgangers, de andere vrijwilliger volgde in de wagen van Responsible Young Drivers.
Het was reeds de eenentwintigste nieuwjaarsactie. “De nieuwjaarsactie is een symbolische actie, een noodoplossing, die we enkel tijdens de nieuwjaarsnacht voeren. We willen daarmee iedereen de mogelijkheid geven het nieuwe jaar op een veilige manier in te zetten. Tijdens de rest van het jaar rekenen de Responsible Young Drivers op het verantwoordelijkheidsgevoel van elke bestuurder”, luidt het.
Met de beschikbare middelen konden vooral in grootsteden als Brussel, Antwerpen en Luik niet alle aanvragen ingewilligd worden. “Daar werd geholpen bij het zoeken naar andere oplossingen”, aldus woordvoerder Johan Chiers.

De Standaard 1/01/2013 7u54

Mening

Ik heb dit artikel gekozen omdat ik dit een zeer goed initiatief vind. Doordat de organisatie Responsible Young Drivers bestaat, zijn er veel minder ongevallen. Dit is vrij logisch want er komen hierdoor weinig dronken bestuurders op de baan. Deze nacht heeft de organisatie 1000 mensen veilig naar huis gebracht. Er stonden 250 vrijwilligers paraat om de dronken bestuurders naar huis te voeren. Ze deden dit met de auto van de bestuurder zelf of met een auto die ter beschikking werd gesteld. Hoewel 250 vrijwilligers al een heel wat is, waren er toch enkele steden die niet iedereen thuis konden brengen. Deze steden waren onderandere Brussel, Antwerpen en Luik.

Deze nieuwjaarsactie vindt al 21 keer plaats! Dit is zeer mooi. Ik vind het heel goed dat sommige mensen het hart nog op de juiste plaats hebben en hun eigen feest opgeven om anderen te helpen. In een samenleving zoals we ze nu kennen is dit bijna niet te geloven. Ik vind persoonlijk dat deze vrijwilligers allemaal een pluim verdienen.

Er zijn steeds meer mensen die thuis nieuwjaar vieren, maar toch zijn er nog heel veel andere mensen die elders het nieuwe jaar in willen gaan. Het is een hele geruststelling voor deze mensen dat ze weten dat ze veilig thuis kunnen komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st April 2013, 16:43
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
de 'Responsible Young Drivers' is echt een geweldig initiatief! Ik vind het knap dar er zoveel mensen zijn die de overgang van oud op nieuw 'opofferen' door paraat te staan voor de mensen die naar huis willen worden gebracht. Ik vind het wel belangrijk dat de mensen zich ervan bewust zijn dat je absoluut niet mag rijden als je gedronken hebt. Vaak doen ze dit toch, aangezien een taxi toch wel duur is en dat hun auto niet thuisgeraakt. Ik vind dat de Responsible Young Drivers echt knap werk leveren! Misschien dat het in de toekomst zelfs mogelijk zou zijn om op meerdere feestdagen de Responsible Young Drivers in te schakelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.