actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th January 2013, 10:42
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Geen 90 km/u meer op de snelwegen

Omstreeks 6 uur zaterdagmorgen werd het smogalarm in ons land afgeblazen. Dat betekent dat de snelheidsbeperking van 90 km/u die sinds donderdagochtend op veel autosnelwegen gold, wordt opgeheven.


Het smogalarm werd ingeroepen omdat er een piek van fijn stof in de lucht gemeten was.

De voorbije twee dagen werden ruim 9.292 automobilisten betrapt op overdreven snelheid.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1320298/geen-90-km-u-meer-op-de-snelwegen.aspx

Mening: mijn mening hierover is eigenlijk negatief want ze zouden dit snelheidsbeperking meer mogen invoegen voor mij. Het kan u wel tegenhouden wanneer men ergens moet zijn en men kan niet max 120 op de autosnelwegen rijden dan. Maar als men dit op voorhand weet kan men er zich gemakkelijk aan aanpassen en gewoon vroeger vertrekken naar het werk of dergelijke. Je weet dat je langer dan onderweg bent, dus vertrek dan wat vroeger. Ik vind het ook niet populair dat het smogalarm maar twee dagen duurde. Voor mij zou het gerust regelmatig eens een week mogen duren. Ze zetten enkel deze snelheidsbeperking in als er iets in de lucht hangt, maar ze kunnen dit toch ook 1x per maand doen om met de 'opwarming van de aarde' rekening te houden. Men gaat zuiniger rijden en men denkt aan het milieu, dit niet enkel doen als er iets in de lucht hangt. Zoals ik al zei, als men dit op voorhand aangeeft wanneer ze dit dan maandelijks doen, dan kan men zich hier gemakkelijk op afstemmen. Laat dit dan ook een week duren en wij zijn allemaal bezig met het milieu te redden. Het helpt misschien nog niet veel, maar alle beetje helpen toch? Dit is het begin ervan. Wat ook erg is is om te lezen dat het smogalarm twee dagen duurde en dat er toch zoveel automobilisten betrapt zijn op te hoge snelheiden. Je weet dit op voorhand en pas u gewoon aan zoals elke automobilist dit doet of gewoon moet doen. Doe niet egoïstisch en denk ook eens een keer aan het milieu of de 'opwarming van de aarde'. Als je u maar twee dagen moet aanpassen is dit toch maar een kleine moeite en doe dit dat dan ook gewoon. Je kan levens naar later redden en denk aan uw kinderen voor later. Pas u gewoon af en toe eens aan!
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.