actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th September 2013, 09:49
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Kinderen moeten buiten spelen: geen technologie van na 1986 meer in huis

Kinderen moeten buiten spelen: geen technologie van na 1986 meer in huis

Een Canadees gezin heeft alle technologie van na 1986 afgezworen. Dat in een poging zijn jonge kinderen meer buiten te laten spelen.
Blair McMillan (27) en vriendin Morgan (27) plannen om met hun kinderen Trey (2) en Denton (5) voor minstens een jaar te leven alsof het nog 1986 is. "Geen gsm, geen computer, geen internet. Ik wil gewoon dat het weer is zoals toen ik opgroeide", aldus McMillan. "Ik leefde buiten, speelde buiten, en realiseerde me hoe verschillend mijn kinderen vandaag geworden zijn."

Het experiment van het gezin heeft de nodige media-aandacht gekregen in Canada en de VS, en kon op heel wat positieve reacties rekenen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...r-in-huis.dhtml

Mening: Aan de ene kant vind ik het goed dat dit gezin hun kinderen wil afschermen van de nieuwe snufjes. Vaak vergaat het echte sociale contact door al deze media en is het dus beter dat kinderen terug meer buiten gaan spelen. Wanneer we al deze nieuwe media minder zouden gaan gebruiken is de kans op pesten (na school) ook kleiner. Kinderen zullen op die manier ook meer tevreden zijn met de kleine dingen in het leven.

Aan de andere kant is het slechts 1 gezin dat dit gaat toepassen. Dat wil dus zeggen dat de andere kinderen nog wel kunnen 'genieten' van die nieuwe media. Trey en Denton (de kinderen uit dit gezin ) zullen dan opmerken dat de meeste kinderen dit wel hebben en zij niet ... Misschien geeft dit dan ook weer een aanleiding tot er niet meer bij te horen. Er zijn ook vele gezinnen die de nieuwe snufjes niet kunnen betalen voor zichzelf of voor hun kinderen en die worden vaak ook met hun neus op de feiten gedrukt. Ik wil hiermee bedoelen dat het misschien nog niet zo slecht zou zijn als meerdere gezinnen hun kinderen zouden opvoeden zoals dit gezin en dat er dan zo minder verschillen komen tussen kinderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th September 2013, 11:07
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie op 'Kinderen moeten buiten spelen: geen technologie van na 1986 meer in huis'

Zelf ben ik ook een grote voorstander van het 'old-school' buitenspelen. Daarom vind ik het zo belangrijk dat kinderen nog steeds naar jeugdbewegingen gaan en genoeg naschoolse activiteiten bijwonen. Ondanks de vele alternatieve vormen van communicatie blijft het face-to-face omgaan met elkaar het belangrijkste en leerrijkste volgens mij. In dit opzicht vind ik dat deze familie groot gelijk heeft. Het volledig bannen van deze technologie uit huis vind ik dan weer een stapje te ver. Kinderen moeten de dag van vandaag bijblijven bij de steeds sneller veranderende technologie. Als je dit niet kan, heb je al reeds een grote handicap in deze moderne samenleving. Daarom lijkt het mij beter om duidelijke regels op te stellen met je kinderen. Deze regels geven dan een plaats aan zowel het technologieloze leventje als aan de moderne technologie. Zo zorgt een jeugdbeweging er al zeker voor dat je kinderen enkele uren per week volledig technologie-vrij zijn. Maar thuis moet ook een plaats zijn waar de kinderen zich rustig kunnen ontwikkelen tot een moderne mens.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.