actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th May 2013, 22:14
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
16 schoolkindjes gedood bij explosie

(Het gaat meer op het filmpje dat hier te vinden is)

In het oosten van Pakistan zijn zeker zestien kindjes om het leven gekomen bij een ontploffing op een schoolbus. Ook een leerkracht overleefde de explosie niet. Zeven kinderen raakten gewond. De bus was met de leerlingen op weg naar een privéschool, toen een gascilinder plots ontplofte. Meteen erna vloog de bus in brand. De meeste slachtoffertjes zijn tussen de 10 en 12 jaar oud.

Bron: www.nieuwsblad.be
Datum: 26/05/2013

Eigen mening:

12 kinderen zijn omgekomen bij een tragisch busongeval. Stuk voor stuk zijn ze levend verbrand. 64 woorden krijgt het artikel.

Men zou dit artikel een sensatiepost kunnen noemen, maar het gaat mij om de onderliggende boodschap.
Wat is het verschil met de kinderen in Sierre? Toegegeven, het zijn Belgische kinderen die er verongelukt zijn, maar is een kind niet een kind?
Wanneer ik op de website van het Nieuwsblad zoek naar artikels met de trefwoorden 'busramp' en 'Sierre' krijg ik 103 resultaten. Deze zullen niet allemaal over het onderwerp gaan, maar de eerste tien à twintig resultaten gaan over de ramp in Zwitserland. Waarom verdient dit ontzettend veel meer media-aandacht? Omdat het Vlaamse kinderen zijn? Ik zie het verschil niet.

Hopelijk trap ik hiermee niet op teveel tenen, ik vind het immers allebei verschrikkelijk tragische gebeurtenissen en had dit absoluut anders willen zien. Maar nu lijkt het alsof deze Pakistaanse kinderen een pak minder betekenen als mens dan onze kinderen. In mijn ogen zijn ze gelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.