actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2013, 23:01
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Magazine onder vuur door ‘gewichtschandaal’

Actrice Zoe Saldana (34) straalt op de cover van het juninummer van Allure, maar het modeblad ligt onder vuur omdat het gewicht van de ster bij haar foto staat.

‘Zoe Saldana: een vrouw van 52,3 kilogram vol doorzettingsvermogen en hartenpijn', staat er letterlijk. Veel lezers begrijpen niet waarom het gewicht van de ster wordt vermeld en beweren zelfs dat het blad een negatieve boodschap uitstuurt naar meisjes die naar de ideale maten streven. ‘Er zijn al genoeg meisjes die zichzelf spiegelen aan beroemdheden’ en ‘We zouden toch ook niet onthullen hoeveel een volslanke vrouw weegt’, zijn enkele reacties op de bewuste cover.

Saldana, die binnenkort te zien is in de film ‘Star Trek Into Darkness’, denkt er anders over. ‘Ik denk niet dat het magazine mijn gewicht erbij heeft gedrukt om controverse uit te lokken. Allure suggereert dat een kleine, slanke vrouw zoals ik best stevig in haar schoenen kan staan’, klonk het donderdag tijdens een interview in de Amerikaanse Today show. Het blad heeft dat statement inmiddels bevestigd via Facebook. ‘Zoe is een straffe madam en heeft indruk op ons gemaakt. Dat wilden we weergeven met deze titel’, staat er te lezen.

Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130517_00586331
Mening : Ik begrijp ook niet zo goed waarom het magazine het gewicht van de actrice vermeld. Ik ben ook van de mening dat jonge meisjes zich zullen spiegelen aan de vrouw om de ideale maten na te streven. Ook denk ik niet dat het gewicht van de vrouw een meerwaarde is in het artikel. Zelf beweert Saldana dat er duidelijk wou gemaakt worden dat zij een kleine, slanke vrouw is, die stevig in haar schoenen kan staan. Wel, volgens mij zegt die zin genoeg, en is het vermelden van het gewicht overboden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2013, 16:31
mieke_dehertefelt mieke_dehertefelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2013
Locatie: Broechem
Posts: 24
Ik ben het eens met Griet! Het gewicht van een ster op een cover drukken is niet ok. Jonge meisjes die ideale maten nastreven, gaan zich spiegelen aan dit gewicht, van de lengte en hun BMI trekken ze zich niets aan! 52 kg is niet echt wat je slank kunt noemen voor een "kleine" vrouw... Zo klein is ze niet, en ze is mager, niet slank... Dat ze het magazine nog verdedigd wil veel zeggen over de moraal van deze actrice! Het probleem van anorexia en complexen totaal negeren als actrice kan extreme gevolgen met zich meebrengen! Ze zou een voorbeeld moeten stellen aan de jeugd, en dit doe je niet door je gewicht met de wereld te delen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2013, 19:45
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Ik ben volledig met Griet en Mieke akkoord. Het zelfbeeld bij tieners wordt hierdoor compleet vervormd. Als een tiener nu op de weegschaal gaat staan en een gewicht zien dat zoveel hoger ligt, kan hun complexen geven. Daarom kan ik dus niet begrijpen dat het blad het gewicht van de actrice erbij drukt en hier ook nog trots op is. Met de stelling "een kleine, slanke vrouw kan best stevig in haar schoenen staan" ga ik akkoord, tenminste met de stelling op zich. Maar zoals Mieke reeds zei, is de actrice in kwestie niet zo klein. En ik begrijp ook niet goed wat het gewicht met deze stelling te maken heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.