actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd September 2013, 14:17
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 101
‘Green river killer’ bekent 80 moorden

‘Green river killer’ bekent 80 moorden

Gary Ridgway, de Amerikaanse seriemoordenaar die bekend staat onder de naam ‘Green river killer’, heeft bekend dat hij de voorbije twintig jaar ongeveer 80 mensen vermoord heeft.
Gary Ridgway is een 64-jarige man uit de omgeving van Seattle die onlangs ontmaskerd werd als de ‘Green river killer’, een seriemoordenaar die gelinkt werd aan de moorden op 49 vrouwen in de voorbij twee decennia. Zijn slachtoffers waren voornamelijk prostituees en meisjes die van thuis weggelopen waren. Hij pikte ze op en wurgde de vrouwen terwijl ze seks hadden.
Vanuit zijn cel gaf Ridgway een telefonisch interview aan de Amerikaanse nieuwszender KOMO News. Daarin bekende de man dat hij veel meer vrouwen vermoord had. ‘Het totale aantal slachtoffers ligt ergens tussen de 75 en de 80’, aldus Ridgway.

‘God gevonden’
Ridgway beweerde ook nog ‘een veranderd man’ te zijn nu hij ‘God gevonden heeft’. Charlie Harger, de journalist die het interview afnam, gelooft er echter maar weinig van. ‘Ik denk niet dat Gary Ridgway in staat is om de waarheid te vatten.’ Waarheid of niet, de kans dat Ridgway ooit nog vrijkomt, is onbestaande. Hij zit momenteel een gevangenisstraf van 49 keer levenslang uit.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf2013...ampaign=seeding

Eigen mening:
Ik kon het amper bevatten toen ik het artikel las, 80 vrouwen die zonder blikken of blozen vermoord zijn. Hallucinant vind ik deze cijfers. 80 mensenlevens gewoon weg. Ik kan maar niet begrijpen hoe je dit als mens kan. Als ik zulke verhalen hoor vraag ik me vaak af wat er in het hoofd van deze mensen omgaat. Het kan je toch niet koud laten dat je een mensleven voelt wegglijden onder je vingers, dat je een vrouw, een mens dood achterlaat.

Zelfs als leerkracht godsdienst in spe kan ik niet geloven dat zulk persoon werkelijk veranderd is, dat zo’n persoon kan veranderen. Als je zonder blikken of blozen kan toegeven dat je 80 mensen van het leven hebt beroofd, dan weet ik niet zeker of je kan veranderen. Zelfs met de gevonden God in je achterhoofd lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je kan veranderen. Als je nog niet kan geloven in een mensenleven, wat kan je dan willen geloven in het transcendente. Volgens mij vermoordt hij op een dag ook God. Ik denk misschien kort door de bocht, want God is er tenslotte om mensen te helpen en hun zonden te vergeven. Maar of God met zulke mensen zich inlaat, dat is voor mij een vraagteken.
“Tot zeven maal zeventig maal vergeef ik een ander zijn schuld. Tot zeven maal zeventig maal de Heer heeft met mij ook geduld.” Hoever gaan we hierin, in de schulden van anderen vergeven? Dit valt niet goed te praten onder geen een omstandigheid. Moet God, moeten wij dit ook vergeven. Volgens mij niet! Volgens mij is zijn geloof in God niet echt en gebruikt hij het als teken van goed gedrag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.