actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2014, 20:37
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Reuzenspin zaait paniek in Wallonië

'Reuzenspin' zaait paniek in Wallonië

In Wallonië is beroering ontstaan over een grote spin sinds een gelijkaardig exemplaar afgelopen dinsdag werd opgemerkt in Calais. Een winkelier in het centrum van de Noord-Franse stad ontdekte toen een gigantische spin in zijn magazijn. De man schakelde de brandweer in om het dier te laten verwijderen. Een foto van de spin werd achteraf massaal verspreid via Franstalige nieuwssites. In het zuiden van ons land is men intussen ook in de ban van de geleedpotige. Dat bewijzen foto's van grote spinnen die lezers opstuurden naar Waalse nieuwsredacties.

Volgens experts is er echter geen reden tot paniek. Het dier dat opdook in Calais, en behoort tot de familie van de Tegenaria, komt volgens hen vaak voor in onze contreien en is ongevaarlijk.

Bron + filmpje: http://www.demorgen.be/wetenschap/-...lonie-a2020872/
Datum: 29/08/2014 om 18u37


Mening

Het artikel staat in De Morgen onder het forum Wetenschap, maar ik vind het persoonlijk geen wetenschappelijk artikel en het past eveneens niet perfect bij een ander specifiek forum, daarom post ik dit artikel onder het forum Just Comments… . Na het lezen van dit artikel vroeg ik mij af of het artikel de moeite was om te posten. Na lang twijfelen koos ik er toch voor om dit te doen.

Het moet toch even schrikken zijn om zo’n spin onverwacht tegen te komen, je ziet niet elke dag een reuzenspin! In het artikel staat dat zo’n spin vaak voorkomt in onze contreien en ongevaarlijk is. Dit wil zeggen dat er in bossen nog veel meer reuzenspinnen zijn. Mensen die graag spinnen bestuderen vinden dit goed nieuws. Ze kunnen de spinnen zoeken, bestuderen en daarna weer vrij laten. Op die manier komen we eveneens meer te weten over deze opvallende spinnensoort. Mensen die niet gesteld zijn op spinnen en er bang voor zijn vinden dit geen goed nieuws. Deze mensen, waaronder ik mezelf kan rekenen, zullen erg schrikken als ze zo’n spin tegen het lijf lopen. Het liefst willen ze er zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.