actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2012, 13:16
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Hoe shoppers geld besparen met dank aan hun smartphone

Hoe shoppers geld besparen met dank aan hun smartphone

dm Shopping Handig zo'n smartphone, waarmee je nog tijdens het schoppen kan nakijken of een bloesje of gsm niet elders goedkoper kan gevonden worden. Zo ja, kan het ook meteen aangekocht worden, niet zelden terwijl je nog in de winkel bent. De winkeliers kunnen er niet mee lachen: zij zien hun omzet zienderogen dalen. .

Een kledingsstuk passen en kunnen vastpakken blijkt nog altijd onmisbaar bij de zoektocht naar een nieuwe outfit, maar enkele euro's besparen is dat evenzeer. Showrooming is het populairst wat betreft elektronica (43 procent), kledij en accessoires (38 procent). 82 procent van de shoppers zou het al eens gedaan hebben.

Deze shoptactiek zou niet meteen verdwijnen. Integendeel, er wordt een groei verwacht van 30 tot 40 procent. Voor 2012 zou de mobiele shopmarkt 12 miljard dollar bedragen, iets dat verdrievoudigt in 2015.

Amazon is een van de grote marktleiders, met een levering op dezelfde dag, reviews en competitieve prijzen. In 2011 zorgden ze voor 37 procent van de mobiele verkoopmarkt. .


Pijnlijk voor traditionele winkeliers, die tijd en energie steken in het aankleden van de winkel en paspoppen, personeel betalen om je bij te staan met raad en eigenhandig een selectie moeten maken.

De concurrentie van mobiel shoppen dwingt hen tot creatieve oplossingen, zoals eigen shopapps en online koopjes. Amerikaanse ketens proberen Amazon te verslaan op eigen terrein: ook Walmart belooft nu een levering op de dag van aankoop, Target voorziet de winkel van QR-codes, waarbij een item is aangekocht na een simpele scan.

Gewoonweg de prijs laten zakken is volgens analisten een slechte optie.

"Op korte termijn is het een oplossing, maar op lange termijn doet het je kopje onder gaan. Shoppers weten dat je de prijs zal verlagen, en wachten dan gewoon op de site die er toch weer ondergaat. Winkeliers doen er beter aan te mikken op voordelen op lange termijn en hun merk te versterken."


Bron: De Morgen
Datum: 14/11/2012

Eigen mening:
Wat in dit artikel staat kan goed kloppen want de tijd van de smartphones, iPhones en dergelijke staat momenteel op zijn hoogste punt. Er worden veel nieuwe zaken uitgevonden en er komen voortdurend nieuwe apps bij. Ik vind online winkelen een handig iets aangezien de mensen het tegenwoordig druk hebben en zo toch nog snel hun aankopen kunnen doen. Dat er een app uitgevonden is om via de gsm aankopen te doen is weer een technologische evolutie. Ik ben voor online winkelen maar bij deze nieuwe app heb ik toch een dubbel gevoel. Het maakt het winkelen weer veel makkelijker maar ik denk dat er hierdoor impulsieve beslissingen gemaakt worden. Hoe goed kan je jou producten trouwens zien op zo een klein schermpje? Ik kan goed begrijpen dat de winkeliers hier geen goed gevoel bi hebben aangezien dit een stevige concurrent is. Ik vind het winkelen bij de ketens zelf nog altijd het beste idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.