actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2012, 19:26
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
ophaalactie 11.11.11 succesvol, ondanks crisistijdens

Ophaalactie 11.11.11 succesvol, ondanks crisistijden
BRUSSEL - De jaarlijkse ophaalactie van 11.11.11 lijkt volgens de eerste resultaten ongeveer hetzelfde te zullen opbrengen als vorig jaar. “Ondanks de recente ontslaggolf in het bedrijfsleven, is het hartverwarmend dat Vlaanderen solidariteit met de allerarmsten nog steeds belangrijk vindt”, reageert algemeen directeur Bogdan Vanden Berghe tevreden.

Zondagnamiddag heeft 11.11.11 intussen bij de helft van de gemeenten in Vlaanderen gepeild naar de opbrengst van het afgelopen actieweekend. “De eerste peiling laat een status quo zien”, klinkt het. “Als de trend aanhoudt zal 11.11.11 wellicht afkloppen op hetzelfde jaarresultaat als vorig jaar, bijna 5,8 miljoen”. 11.11.11 kan nu nog geen definitief resultaat geven, aangezien het nog wachten is op overschrijvingen.

Vanden Berghe maakt van de gelegenheid wel nog gebruik om zijn bezorgdheid te uiten over de besparingen die de regering wil doorvoeren in in het domein ontwikkelingssamenwerking. “Als de plannen doorgaan zal België in 2012 nog amper 0,43 pct van haar bruto nationaal product (bbp) besteed hebben aan ontwikkelingssamenwerking. Twee jaar geleden was dat nog 0,63 pct”.

http://www.standaard.be/artikel/det...121111_00364892 (geraadpleegd op 11 november 2012)

Ik vind het fantastisch dat een project als 11.11.11 nog steeds zoveel aanhangers heeft. Zeker in onze crisistijd. Dit toont aan dat onze samenleving toch niet steeds zo egoïstisch is als ze soms blijkt. Wij zijn best in staat om aan onze medemens te denken. We denken in moeilijke tijden niet enkel aan ons zelf, maar we beseffen dat er mensen zijn di het nog veel moeilijker hebben als ons en we zijn bereid deze mensen te helpen. En ik hoop dat dit project nog lang zal blijven bestaan en ik hoop dat we in de toekomst zulke projecten nog meer zullen kunnen steunen. En dat er terug meer geld naar ontwikkelingssamenwerking zal gaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2012, 22:14
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Ik vind het echt hartwerwarmend on te horen dat de mensen in crisistijd toch hun steentje willen bijdragen om het project 11.11.11. te steunen. Dit bevestigt dat het solidariteitsgevoel blijft heersen, hoewel het financieel gezien minder eenvoudig wordt voor vele mensen. De mensen die deze actie financieel steunen, doen dit vaak ook omdat ze beseffen dat er veel mensen zijn die het financieel absoluut niet breed hebben en moeten vechten om te overleven. Ik vind dat zo'n initiatieven moeten blijven gesteund worden. Wij geven enkele euro's (die we ongetwijfeld kunnen missen), en de mensen krijgen hierdoor een beter leven met dat beetje geld extra. Ik hoop dat zo'n initiatieven zullen blijven bestaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.