actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2010, 10:09
Esther Horemans Esther Horemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 57
Volkstuintje houdt bejaarden kwiek

Zestigplussers met een volkstuintje verkeren doorgaans in een betere conditie dan leeftijdsgenoten zonder zo'n tuin.
In het blad Environmental Health tonen Agnes van den Berg en haar collega's van de universiteit van Wageningen aan dat ouderen die een lapje grond bewerken, hierdoor meer beweging krijgen en minder last hebben van ouderdomkwaaltjes dan niet-schoffelende ouderen. Ze ondervroegen 121 Amsterdamse volkstuinders en 63 van hun buren die geen landje bewerkten.

In de zomermaanden, de hoogdagen van het tuinieren, bleken de volkstuinders wekelijks een dag extra beweging te krijgen, in vergelijking met de buren zonder tuin. Ze hadden minder stresshormonen in hun bloed en meldden zich minder vaak bij de huisarts met gezondheidsklachten.

Jammer daarom, vindt Van den Berg, dat volkstuintjes steeds vaker worden opgeofferd aan bouwprojecten of wegeninfrastructuur.


BRON: www.destandaard.be

Eigen mening:
Naar mijn mening zouden meer bejaarden zo'n tuintje moeten hebben, maar het moet natuurlijk ook mogelijk zijn. In het artikel kan je ook lezen welk voordelen de bejaarden er allemaal uithalen, het is volgens mij dus zeker een aanrader!
Volgens mij moeten bouwbedrijven etc. meer rekening houden met deze dingen en dat er niet overal bouwprojecten of wegeninfrastructuur moeten komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2010, 17:14
eleni eleni is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Broechem
Posts: 18
Ik geloof zeker dat dit waar is, zelf zie ik dit ook bij mijn grootouders. Oudere mensen zijn zo fier als ze hun eigen groenten kunnen kweken en deze kunnen meegeven aan kinderen en kleinkinderen. Veel ouderen hebben geen drijfveer meer om zich buiten te begeven, en blijven vaak te veel binnen. Een moestuin moet goed onderhouden worden, dus ze moeten wel buitenkomen. Ik denk dat dit heel belangrijk is voor oudere mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.