actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2010, 14:56
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Dure shampoo niet altijd de beste

'Dure shampoo niet altijd de beste'

Je hoeft geen dure shampoo bij de kapper te kopen, goedkopere producten zijn namelijk even effectief. Dat stelt de Britse tabloid The Daily Mail.
Volgens de krant bevatten de meeste shampoos dezelfde zes ingrediënten waardoor er geen significant verschil is tussen een duur merk en een goedkoop product. Zo zouden bijna alle shampoos voor 80 procent uit water bestaan.

Bepaalde doseringen variëren naargelang de merknaam, maar dat is vaak een verwaarloosbaar aspect. Je mag etiketten waarop staat dat er speciale extracten zoals zonnebloemolie aan het flesje toegevoegd zijn ook niet zomaar geloven. In het beste geval bevat het product slechts één procent van dat natuurlijke ingrediënt.

John Hamilton van Essentially Yours beweert dat de consument voortdurend misleid wordt door reclame. Het enige wat shampoos echt van elkaar onderscheidt is hun parfum.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101105_080, 05/11/2010

Mijn mening: Deze vaststelling kan volgens mij worden doorgetrokken bij verschillende producten. Mij is altijd geleerd dat bepaalde producten van lowbudgetketens vaak hetzelfde zijn als producten uit winkels die wel merken verkopen, maar dan gewoon in een ander kleedje gestoken én lager geprijsd.

Zo denk ik dat het met andere producten ook vaak het geval is, bijvoorbeeld met shampoo. Het is vooral de verpakking en de reclame die het hem doet! Dit is een verkoopstruc waarvan iedereen wel eens heeft gehoord! Toegegeven, ik koop ook sneller een iets duurdere shampoo die belooft 'parelmoerglans en prachtige golven voor lang haar' te geven, dan een shampoo waarop enkel de droge boodschap 'shampoo voor lang haar' te lezen is! Mooie beloften doen nu eenmaal verkopen...

Ik geloof wél dat er verschil is tussen pakweg shampoo voor droog/vet, stijl/krullend haar etc, maar ik geloof niet dat de ingrediënten zo kunnen variëren dat het prijsverschil wel enkele tientjes kan schelen! Dan koop je gewoonweg gebakken lucht...
Zoals ik al zei, het is de reclame en de verpakking die de meeste mensen bepaalde producten doet kopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2010, 15:43
glenn.vanechelpoel glenn.vanechelpoel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herentals
Posts: 20
Ik ben blij dat ik dit artikel hier lees. Onlangs heb ik ook nog gezien in 'Rekening in het rood' op VT4, een koppel dat in de supermarkt altijd de duurste producten kochten, omdat ze dachten dat dit het beste was. Het gevolg was dat ze in een schuldenberg zaten, en in plaats van eruit te kruipen, maakte ze de put altijd maar dieper en dieper.
Bij deze dure producten betaal je vooral voor de naam, het merk.
Aan het merk hangt een zekere 'luxe' vast.
Hier wordt zeker en vast op ingespeeld door de media, en de bedrijven zelf met hun marketing, maar ik denk ook vanuit de maatschappij...
Als je de dure producten koopt (of kan kopen) 'hoor je er bij'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.