actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th November 2016, 10:05
Shawn.V*nBelle Shawn.V*nBelle is offline
Registered User

Donald Trump door veiligheidsagenten van podium gehaald in Nevada

Donald Trump is tijdens een verkiezingsmeeting in Reno, in de staat Nevada, korte tijd van het podium gehaald door de Amerikaanse geheime dienst. Een man werd uit de zaal verwijderd, waarna de Republikeins presidentskandidaat terugkeerde naar het podium.

De geheime dienst, verantwoordelijk voor de veiligheid van de Amerikaanse president en de presidentskandidaten, zei dat een gewapende man in het publiek was gesignaleerd en onmiddellijk werd geëvacueerd. Na het fouilleren van de man en het doorzoeken van de onmiddellijke omgeving werden volgens de geheime dienst geen wapens gevonden.

Tumult

Op beelden van het incident die door verschillende Amerikaanse media gepubliceerd werden is te zien hoe veiligheidsagenten Trump plots vastgrijpen en van het podium halen. Te zien is ook hoe vooraan in de zaal tumult ontstaat, en de veiligheidsagenten een man vastgrijpen om hem vervolgens naar buiten te begeleiden.

Wanneer Trump wat later kon terugkeren naar het podium zegt hij: 'Niemand zei dat het makkelijk zou zijn voor ons. Maar we zullen nooit gestopt worden, nooit. Ik wil de geheime diensten bedanken, deze mannen zijn fantastisch. Ze krijgen niet genoeg erkenning.'

Wijzend naar de eerste rijen van het publiek zegt Trump vervolgens: 'Ik wil ook al deze mensen bedanken. Wauw, ik zag wat jullie deden, jullie waren ongelofelijk. Bedankt kerels, dat is een sterke groep mensen hier. Niemand valt onze mensen lastig, juist?'

Op zijn website bedankte Trump na het incident de Amerikaanse geheime dienst nogmaals voor de 'snelle en professionele reactie'.

Onderzoek

Volgens de geheime dienst loopt er nog een onderzoek naar de precieze omstandigheden van het incident.

Donald Trump voert momenteel, net als Hillary Clinton, nog volop campagne in staten waar de kiezers nog niet beslist hebben op wie ze op 8 november zullen stemmen.

Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/d...mal-773307.html

Eigen mening: Trump heeft iedereen uitbundig bedankt. En terecht. De veiligheidsdienst heeft gehandeld zoals het hoort. Naar mijn mening mag hij winnen. Ik vind dat een persoon als Clinton die nu haar emails worden onderzocht door de FBI... beter kan aftreden als kandidaat. Raar is ook dat de mensen dat daar allemaal tolereren. Ik vind het niet kunnen dat een presidentkandidaat onderzocht wordt door de FBI nog steeds kans maakt op deze titel.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:24.