actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2015, 08:53
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Beerse
Posts: 80
Google-auto vertraagt voor kinderen

Google-auto vertraagt voor kinderen


Google heeft Halloween aangegrepen om een test met zijn zelfrijdende auto’s te doen. De wagen moeten voortaan voorzichtiger rijden als er kinderen in de buurt zijn.


De techgigant riep in de Verenigde Staten ouders en hun kinderen, die traditiegetrouw met Halloween langs de deuren gaan, op om ook langs geparkeerde Google-auto’s te lopen. Google leerde zo het systeem om kinderen in alle vormen en maten te herkennen.

De gegevens gebruikt Google om zelfrijdende auto’s veiliger te maken. Google wil zijn auto’s via detectiesystemen rekening laten houden met de onvoorspelbaarheid van kinderen in het verkeer.

Eerder zou de techgigant de computer ook al een meer menselijke interpretatie van de verkeersregels leren. Zo zouden de voertuigen, omwille van de veiligheid, bochten vaker afsnijden en bestaat de kans dat de auto’s inhalen bij een doorgetrokken streep.

Bron: De Standaard, geraadpleegd op 2/11/2015 via http://www.standaard.be/cnt/dmf20151101_01949316

Eigen mening: Een zelfrijdende auto ...? Ik stel me serieuze vragen. Een auto die zelf weet wanneer het moet stoppen, gas geven, parkeren ... De auto kan inderdaad geprogrammeerd worden op het voelen van objecten, maar kan het ook zien wanneer het licht op oranje of rood springt? Dit kan door technologie ook opgelost worden, maar wat als er toch eens wat scheelt met die technologie? Een auto die de mens kan vervangen? Ik zou mezelf veiliger voelen met een menselijke chauffeur. Stel dat de google-auto er effectief is, denk ik dat ik eerder een taxi zal nemen. Hier heb ik een menselijke chauffeur en moet ik nog steeds zelf niet rijden. Een groter voordeel bij een taxi: deze rijdt niet op technologie en kan dus niet gehackt worden. Deze brengt me dus steeds naar waar ik wil. Het is een beetje doemdenken, maar voorlopig vertrouw ik het idee van een zelfrijdende auto nog niet.

Misschien is dit opnieuw een voorbeeld van de mens als gewoontedier. We zijn menselijke chauffeurs gewoon en daarom vind ik de zelfrijdende auto een gek idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.