actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2012, 12:28
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Peuter mag vliegtuig niet op omdat naam op terreurlijst zou staan

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij JetBlue heeft op een vlucht van Fort Lauderdale naar Newark een anderhalf jaar oud meisje geweigerd "omdat haar naam stond op de lijst van verdachte mensen die niet mogen vliegen".

Het incident deed zich dinsdagavond voor. De ouders zeiden tegen de tv-zender ABC dat ze mogelijk werden geviseerd omdat ze uit het Midden-Oosten stammen en de vrouw gesluierd was.

JetBlue schreef het incident toe aan een computerfoutje. Het gezin mocht naderhand alsnog instappen, maar weigerde omdat het zich voor de gang van zaken geneerde.

De Amerikaanse transportveiligheidsdienst TSA zegt nu dat het meisje niet op de zogeheten 'no-fly list' voorkomt. Op die lijst staan duizenden namen van mensen die in verband worden gebracht met terroristische activiteiten.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...zou-staan.dhtml

Dit is ronduit belachelijk. Hoe kan een peuter van anderhalf jaar oud nu op een terreurlijst staan? Een computerfoutje? Kom op seg!
Zijn we niet té strikt aan het worden wat betreft onze voorzorgsmaatregelen? De zoon van een kennis van mij mocht niet binnen in de kerncentrale van Doel omdat hij de laatste klasnummer heeft en de mensen in Doel geen tijd meer hadden om zijn familienaam te checken. Jongeren die op excursie gaan naar Doel hebben niet de intensie om de centrale op te blazen denk ik. Ik snap de voorzorgsmaatregelen zeer goed, maar ik denk toch wel dat we iets té ver aan het gaan zijn.
Ik snap dan ook zeer goed dat de ouders niet op het vliegtuig zijn gestapt nadat is uitgekomen dat het een computerfoutje was. Ik zou ook gegeneerd zijn hoor. Als ik de ouders was, zou ik toch wel een schadevergoeding eisen want ten eerste, de naam van een anderhalf jaar oude peuter op een terreurlijst? En ten tweede, de ouders voelden zich geviseerd omdat ze uit het Midden-Oosten komen en omdat de vrouw een hoofddoek droeg. Dat is een vorm van racisme.
Waar gaat het heen met de wereld...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th May 2012, 18:33
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
De ouders van de peuter zeiden tegen de tv-zender ABC dat ze verdacht werden omdat de moeder gesluierd was en omdat ze uit het Midden-Oosten kwamen. Moest dit het geval zijn dan zou ik dit een zware vorm van racisme en discriminatie vinden en dan is dit absoluut niet aanvaardbaar!

Ik ben het niet eens met Leen wat zij zegt over de controles. Zij vindt dat deze te ver gaan. Volgens mij is het vandaag de dag echt wel nodig om zo streng en strikt te zijn wat vliegtuigen en terroristen betreft. Zo heb ik laatst nog gelezen over de 'onderbroekbom'. Hiermee zouden zelfmoordterroristen vliegtuigen opblazen. Ik vind het jammer dat er mensen zijn die er plezier aan beleven om zichzelf en anderen te doden zonder enige geldige reden, want zij zorgen ervoor dat de controles opgedreven worden. Hierdoor kunnen vergissingen en spijtige voorvallen als deze jammer genoeg wel eens voorkomen.

Laatst aangepast door Charlotte Cooreman : 12th May 2012 om 18:37.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th May 2012, 13:34
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Ik kan mij volledig aansluiten bij de mening van Charlotte. Er moeten, spijtig genoeg, strenge controles plaatsvinden door wat zich in het verleden al heeft afgespeeld. En spijitig genoeg is dat niet altijd even aangenaam en kunnen er vergissingen gebeuren want er zijn wel meer mensen die dezelfde naam hebben. Iemand van anderhalf kan dezelfde naam hebben dan iemand van 35 dat wel een verdachte is. Stel je eens voor dat er iets gebeurt met een vliegtuig, wat gaan de eerste reacties zijn: "hoe kon die persoon aan boord geraken, ze moeten veel strenger controleren?". Ik zeg niet dat we paranoïde moeten zijn en enkele moslim als een verdachte aanzien, maar ik stap toch liever op een vliegtuig als ik weet dat iedereen gecontroleerd is. Dan kunnen er nog dingen fout lopen maar dat is zo met alles.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.