actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2018, 10:50
Caitlin.P*oost Caitlin.P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 51
Experts staan sceptisch tegenover toegevingen van Pyongyang

De aankondiging van Noord-Korea om een einde te maken aan de kernproeven en rakettests wordt met scepticisme onthaald door experts over dat land. Ze twijfelen aan de ware bedoelingen van Kim Jong-un en hebben ook vragen over het aandeel dat de Amerikaanse president heeft in deze beslissing.


De verklaring van de Noord-Koreanen dat ze stoppen met de tests komt aan de vooravond van een top tussen de twee leiders, Kim Jong-un en Donald Trump, begin juni. Minder dan een jaar geleden nog had de Amerikaanse president gedreigd met ‘fire and fury’ tegen Noord-Korea, nadat de leider van Noord-Korea gedreigd had met een aanval op Amerikaans grondgebied in Guam.

Noord-Korea-experts wijzen erop dat Kim zelf geen enkel teken in de richting van ontwapening heeft gegeven en ze twijfelen ook aan de Amerikaanse toegevingen in ruil.

‘Alle beslissingen van Kim kunnen binnen de kortste keren worden omgedraaid, zijn beloften zijn gewoonlijk woorden in de wind. Het land heeft nog nooit echt woord gehouden’, zegt Korea-expert Harry Kazianis van het Center for the National Interest. Ook andere experts minimaliseren de impact van de aankondiging door Noord-Korea.
Bron: De Standaard 22/4/2018 http://www.standaard.be/cnt/dmf20180422_03475780

Eigen mening: Ik vind het goed dat Noord-Korea eindelijk stopt met deze vernietigende wapens te ontwikkelen en te testen. Deze tests zijn niet alleen slecht voor het milieu maar ze zijn ook een teken van onmacht. Als de mens het niet meer kunnen oplossen door te praten moet men niet gaan dreigen met hele steden of landen te gaan uitmoorden met een raket. Ik vind dit een zeer gevaarlijke situatie. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij zich aan zijn ommezwaai houdt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.