actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2018, 00:08
Linus Linus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2017
Locatie: nijlen
Posts: 23
Nieuwszender Fox News noemt Brussel jihadihoofdstad: “Partij Islam wil er een Islamit

Fox News zet België op een bijzonder scherpe manier in de kijker: Partij Islam wil ons land in een Islamitische staat veranderen en Brussel zou de “jihadihoofdstad” van Europa zijn. De Amerikaanse nieuwszender stuurde zelfs een politiek columniste naar ons land om de burgemeester van Molenbeek te spreken. Haar conclusie is niet mals: “Politici knijpen een oogje dicht omdat ze de stemmen van moslims nodig hebben.”

Een van Fox News’ politieke reporters, Katie Hopkins, vloog naar ons land en ging op onderzoek uit in Molenbeek. “Het is de plek waar de terroristen van Parijs hun aanvalsplannen maakten”, verduidelijkt presentator Tucker Carlson. Waarna in een interview te zien is hoe Hopkins, in haar programma ‘Hopkins World’, de burgemeester van Molenbeek op de rooster legt.

“Niet onze taak”

Hopkins vraagt burgemeester Françoise Schepmans (MR) naar een lijst vol namen van terroristen die gekend was bij de politie, verwijzend naar terrorist Salah Abdeslam, een van de kopstukken bij de terroristische aanval in Parijs. “Ik had inderdaad een lijst met meer dan dertig namen”, antwoordt Schepmans. “Maar het was niet de taak van onze lokale agenten om deze mensen op te sporen. Wel van de federale politie. Wij kunnen mensen arresteren na criminele feiten, maar niet gewoon op basis van deze lijst. Als administratieve autoriteit moet ik de wet respecteren.”

Hopkins kan het antwoord van Schepmans nauwelijks geloven. Eens terug aan het woord bij Carlson is ze dan ook erg scherp voor de burgemeester: “Ze had een lijst met belangrijke namen maar ze deed er niets mee. Ze zei dat het niet haar taak was”, klinkt het. “Het is een deel van het probleem in de jihadihoofdstad van Europa: de politiek knijpt een oogje dicht omdat de stemmen van moslims belangrijk zijn. Ze willen hun steun.”

“Overal Sharia”

De columniste heeft het bij Carlson ook nog over de veelbesproken partij Islam. “Partij Islam wil de scheiding tussen mannen en vrouwen in het openbaar vervoer, overal halal en overal Sharia”, zegt Hopkins. “Ik heb er drie straten gewandeld, veel reporters komen er niet eens omdat 80% van de mensen daar moslims zijn. Over welke generatie het ook gaat, veel moslims in België staan nog met één been in hun thuisland. Oude moslimtradities wegen zwaarder door dan elke Europese erfenis die ze ondertussen zouden hebben.”

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180512_03509665
12/05/2018


Mijn mening: Ik kan er in komen dat de reporter verontwaardigt reageert op de reactie van de burgemeester. Het is inderdaad onbegrijpelijk dat administratieve obstakels ervoor zorgen dat er niet altijd concreet en accuraat gehandeld wordt. Ik ben er ook van overtuigd dat politici vaak te lang zwijgen en passief zijn ten aanzien van het huidige beleid en dit weliswaar om stemmen te ronselen of om deze niet mis te lopen naar aanloop van de verkiezingen. Persoonlijk vind ik het heel erg dat zo iemand die opkomt met partij Islam zomaar vanuit het niets verschijnt met allerlei Islam wetten en regels zonder dat men ronduit verbiedt dat deze partij opkomt. In mijn ogen zouden zij nooit deze kans mogen krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.