actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2010, 18:10
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
BEL-20 9 % omhoog

Bel-20 9 procent omhoog, complete euroforie op de beurzen


17:47 UPDATE De Bel-20 beleefde maandag de op drie na beste beursdag ooit. De graadmeter van de Brusselse beurs klokte af op een winst van meer dan 9,3 procent. De financiële aandelen, die vorige week bijzonder zwaar getroffen zijn door de escalerende Griekse schuldcrisis, winnen meer 20 procent. De euro schommelt rond 1,28 dollar.
Ageas, het vroegere Fortis, noteert 29,5 procent hoger. Ageas bezit voor ongeveer 4 miljard euro Griekse obligaties. KBC doet er 22,6 procent bij, Dexia 17 procent. Geen enkel Bel-20 aandeel noteert in het rood. De Brusselse beurs volgt daarmee de Europese markten. De EuroStoxx 50 klimt 9,5 procent

Het herstel heeft natuurlijk alles te maken met de steunmaatregelen van 750 miljard euro die de Europese ministers van financiën vannacht hebben uitgewerkt.

Dit signaal heeft de markten gekalmeerd en de speculatie blijkbaar een halt toe geroepen. Eerder waren de Aziatische beurzen al ongeveer 1 procent hoger geëindigd en was de euro gestegen tegenover de dollar en de yen. De beurs van New York is maandag ongeveer 4 procent hoger geopend.


Eigen mening
Na erg lang de beurzen gevolgd te hebben ben ik zeer tevreden om dit te horen. Het was lang tijd dat de beurzen weer beter werden. En zeker omdat altijd alles af hangt van de BEL 20 , voor zij die niet weten wat het is. Dit zijn de 20 belangrijkste Belgische bedrijven die de economie wat vooruit trekken. Door dit voorval gaat de euro ook minder kosten tegen over de dollar, waardoor de Amerikanen terug naar ons op reis gaan komen voor zowel zaken als plezier.
Maar vanwaar komt die stijging ineens? Dit baart me wel zorgen omdat het een forse stijging is die ten gevolge van Griekenland komt.

Bron : GVA
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th May 2010, 18:30
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Ik vind het ook zorgwekkend dat de beurzen opeens zoveel gestegen zijn. Het is natuurlijk goed voor de aandeelhouders en de bedrijven in ons land. Maar lijken we nu niet meer op aasgieren die profiteren van de crisis in Griekenland?
Ik hoop maar dat Griekenland haar economische crisis weer te boven komt. Als dat lukt, is er helemaal geen probleem. Maar ik vind dat de Europese landen Griekenland moeten steunen en helpen en niet alleen met het oog er zelf beter van te worden. Een beetje solidariteit mag wel.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th May 2010, 18:55
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Citaat:
Orgineel gepost door Eva Thijs
Ik vind het ook zorgwekkend dat de beurzen opeens zoveel gestegen zijn. Het is natuurlijk goed voor de aandeelhouders en de bedrijven in ons land. Maar lijken we nu niet meer op aasgieren die profiteren van de crisis in Griekenland?
Ik hoop maar dat Griekenland haar economische crisis weer te boven komt. Als dat lukt, is er helemaal geen probleem. Maar ik vind dat de Europese landen Griekenland moeten steunen en helpen en niet alleen met het oog er zelf beter van te worden. Een beetje solidariteit mag wel.

Maar moeten wij per persoon dan 300 euro betalen ? Zelfs zij die niet toekomen aan het einde van de maand, en moeten gaan bedelen om hun kinderen te voeden ?
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.