actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2015, 07:23
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Regering wil teruggekeerde Syriëstrijders achter de tralies

Regering wil teruggekeerde Syriëstrijders achter de tralies

Syriëstrijders die terugkeren naar ons land, zullen worden opgesloten in de gevangenis. Met die beslissing springt de regering nog een pak verder dan het voorstel om hen allemaal een enkelband te geven (DS 18 november).

De regel zou zijn dat ze, aangezien ze strafbare feiten gepleegd hebben, zo veel mogelijk vastgezet worden, als eerste alternatief komt het elektronisch toezicht in beeld. De nieuwe rondzendbrief over foreign terrorist fighters – die gebiedt om hen ‘zichtbaar en aanklampend’ op te volgen – volstaat immers niet langer, meent de regering.

De celstraf voor terugkeerders is een van de maatregelen die premier Charles Michel vandaag in het parlement voorstelt. Daarnaast krijgen de inlichtingen- en veiligheidsdiensten meer armslag, maakt men komaf met het anoniem bellen en komt er een databank voor stemmen van terreurverdachten.


Bron: De Standaard, 19/11/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151118_01978538


Mijn mening:
Persoonlijk vind ik dit een heel goede, zelfs betere beslissing dan de teruggekeerde Syriëstrijders alleen maar een enkelband te geven. Het is ook logisch dat ze worden vastgezet, want zoals het artikel ook vermeldt, hebben deze strijders strafbare feiten gepleegd. Aan de ander kant denk ik niet dat dit alle problemen zal oplossen, want deze Syriëstrijders zullen, volgens mij, vroeg of laat weer vrijgelaten worden. Hierbij denk ik dan nog maar alleen aan de overbevolking in de gevangenissen.
Al de maatregelen die de regering wil treffen, zullen, hoe dan ook, baat hebben bij het onder controle houden van de teruggekeerde strijders. Het zou echter nog beter zijn dat ze deze mensen gewoonweg niet meer in ons land binnenlaten, maar al bij al is het al wel een veel betere oplossing dan ze enkel en alleen maar op te volgen.

Laatst aangepast door Pauline.D*Kerf : 19th November 2015 om 07:56.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.