actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2013, 15:44
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Albert Heijn geeft alleen nog kasticket aan wie erom vraagt

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn, die ook in ons land een dozijn winkels heeft, geeft niet langer aan iedereen een kasticket.

"Veel van die rekeningen worden nadien toch gewoon weggegooid op de parking. Om dat zwerfvuil tegen te gaan, vraagt het personeel vanaf nu aan de klant of die een ticket wil", zegt manager Marco Di Girolami van de Molse AH-winkel in Het Laatste Nieuws. "En minder ticketjes, betekent ook minder papier en dus minder kosten".

Ivo Mechels van Test-Aankoop raadt de consumenten toch aan om steevast een kasticket te vragen. "Dan heb je tenminste een bewijs van je aankoop. Je hebt het ook nodig om bedorven goederen te retourneren of een foute prijs aan te tonen. Aan zo'n ticket hangt bovendien vaak ook een garantiebewijs vast als je een elektrisch toestel hebt gekocht."

De manager van de Albert Heijn in Mol haalt de schouders op. "Ach, als iemand met een bakjes bedorven aardbeien of zelfs met een kapot toestel aankomt, geven we gewoon een nieuw - ook zonder ticket. Daar gaan wij niet moeilijk over doen."

Bron: De Morgen
Datum: 15 mei 2013

De supermarktketen Albert Heijn zal in het vervolg geen kastickets meer geven, enkel als men erom vraagt. Dit zou zwerfvuil tegengaan omdat mensen ze direct weggooien op de parking. Het zou dus beter zijn voor het milieu maar ook om de kosten te drukken, er wordt namelijk minder papier gebruikt. Persoonlijk gooi ik mijn kastickets ook snel weg maar ik vind dat Ivo Mechels van Test-Aankoop een punt heeft. Vaak gebeuren er rekenfouten en dan heb je het ticket nodig om dit te bewijzen. Ook voor garantie te kunnen geven op sommige producten blijft het kasticket zeer belangrijk. Ik geloof er niets van dat ze onmiddellijk een nieuw toestel gaan geven als je er met een kapot aankomt. Ze zeggen nu wel dat ze het zouden doen maar volgens mij komt er op het moment zelf niets van in huis.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2013, 16:22
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Ik denk dat het kasticket moet blijven. Dit is gewoonweg noodzakelijk.
Je hebt een kasticket nodig wanneer er iets niet klopt om het aan te tonen aan de winkel.
Wanneer raadpleeg je nu je kasticket? Wanneer je merkt dat er iets niet klopt. Dus mensen zullen geen controle hebben wanneer ze het gevoel hebben dat de rekening of iets dergelijks niet klopte...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2013, 20:15
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Ik ben zeker voor. Ik gooi mijn ticket altijd weg als ik naar de supermarkt ga. Nu als ik een apparaat koop, zou ik er wel nog 1 vragen. Nu is het wel zo dat ik naar de supermarkt ga voor voeding en niet voor apparaten. het kasticket behouden voor vervallen voedsel terug in te ruilen vindt ik belachelijk. Als de winkel en je zelf goed oplet kan het al niet zijn dat je vervallen producten koopt. Reken fouten komen dan wel weer vaker voor, maar als je al een voorhand een beetje weet hoeveel je uitgave gaat zijn kan je dit mee in het oog te houden.
Nu is dit natuurlijk niet de enige manier om de afvalstapel te verkleinen. Wel de meest doeltreffende, maar als je gaat kijken naar veel winkels zijn de kastickets ook super groot. Dit is helemaal niet nodig, als we de ruimte efficiënter gebruiken is dat al een stap in de goede richting.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th May 2013, 11:09
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Ik ben zeker voor dit idee. Ik doe zelf vakantiewerk in een supermarkt en ik merk op het einde van de dag telkens weer hoeveel ticketjes ik in mijn vuilbak heb verzameld. Sommige mensen doen zelfs geen moeite om het papiertje in de vuilbak te gooien. Ze laten het gewoon liggen waar jij het neerlegt of gooien het terug op de kassa. Op jaarbasis telt die hoeveelheid weggegooid papier op. Er is al genoeg verspilling.
Natuurlijk kunnen er rekenfouten gebeuren. Als je dat wil nakijken, kan je nog steeds een kassaticket vragen. Het is niet zo dat het helemaal wordt afgeschaft.
__________________
There are no foolish questions, and no man becomes a fool until he has stopped asking questions.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th May 2013, 12:39
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Ik ben het volledig eens met onderstaande reactie. Ik werk ondertussen ook al vier jaar als jobstudent in de Delhaize en ik merk ook elke keer dat de meeste mensen hun kassaticket niet moeten hebben en dat we dit dan allemaal in de vuilbak gooien. Het is een zeer grote verspilling aan papier en er worden al veel te vee bomen gekapt om papier van te maken. In een andere reactie staat ook dat het kassaticket moet blijven zodat de mensen hun aankopen kunnen nakijken. De mensen die dit dan willen nakijken kunnen dan natuurlijk nog wel een kassaticket vragen, maar ik merk ook meer en meer dat mensen al op het scherm in de winkel mee volgen wat er wordt gescand. Ik denk dus wel dat winkels zoals Aldi enzo dan wel een computerscherm moeten hangen zodat je direct kan volgen of de afrekening juist gebeurd.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 16th May 2013, 13:57
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Ik vind het zelf toch wel gemakkelijk om een kasticket te krijgen, zeker bij grotere boodschappen. Ik doe zelf vakantiewerk in een suppermarkt en een foutje is rap gemaakt. Als je een kasticket hebt kan je het achteraf nakijken en er altijd mee terug gaan als bv. iets dubbel is getelt. Als je geen ticket hebt kan dit niet. Ja, je kan je wel een ticket vragen maar we zijn het niet gewend dat we achter ons ticket moeten vragen dus de kans dat we dit vergeten zit er wel in.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.