actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th January 2014, 11:34
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Autoleningen goedkoper dan ooit

Nooit eerder was een autolening zo goedkoop. Dit heeft alles te maken met de tarievenoorlog rond het nakende Autosalon van 16 tot en met 26 januari 2014.


In de aanloop naar de 92ste editie van het Autosalon barst de tarievenoorlog rond voordelige autoleningen weer in alle hevigheid los. Dit jaar duiken de tarieven zelfs onder de topbedragen van 2013. Dit werd door verschillende banken bevestigd aan Spaargids.be.

Wie voor 10.000 euro wil lenen over een periode van vier jaar kan bij ING een autolening afsluiten voor 2,25 procent. Ook bij Belfius en KBC werd met 2,5 procent nooit eerder zo een lage rente aangerekend. Ook Axa Bank spreekt van historisch lage waarden. Vanaf vrijdag bedraagt bij Axa het bodemtarief 2,45% voor looptijden van 36 maanden en minder. Tot slot duikt BNP Paribas Fortis eveneens onder het topbedrag uit 2013. De grootbank biedt voor zowel 'gewone' als 'energiezuinige' voertuigen een lening aan van 2,75 procent.

Niet alle spelers doen mee aan deze tarievenoorlog. Zo schommelen heel wat tarieven nog steeds rond de drie tot vier procent. Bij de duurste tarieven loopt de rente op tot 10,50 procent.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1516510/autoleningen-goedkoper-dan-ooit.aspx

Mening: Mijn mening hierover is zowel positief als negatief. Het positieve aan dit artikel is het feit dan mensen minder bovenop hun lening gaan moeten betalen wanneer men een auto gaat kopen. Natuurlijk gaat niet iedereen jaarlijks een nieuwe auto kopen, dus zouden er zoveel mensen dit jaar een nieuwe auto kopen? Laat staan dat ze gaan moeten lenen. Wanneer ikzelf een nieuwe auto zou willen kopen, dan zou ik ervoor zorgen dat ik voldoende gespaard heb. Ik zou in periode van crisis niet snel een lening aangaan. Sparen is ook een goede investering. Negatief aan dit artikel is het feit dat niet iedereen hieraan meedoet. Zoals in het artikel ook aangegeven wordt, ontstaat er een tarievenoorlog. Is dit allemaal nodig? Waarom kunnen banken gewoon niet overleggen om hetzelfde bedrag aan te bieden? Er ontstaat tegenwoordig in de maatschappij zoveel concurrentiestrijd en de consument gaat naar lange tijd ook niet meer weten naar waar hij/zij moet gaan. Zijn dit ook wel eerlijke procenten? Misschien is het bieden van zo'n lage procenten ook geen goed idee, binnenkort gaan er misschien weer banken failliet en dan weet niemand hoe dit gekomen is en/of wat hier de aanleiding voor is.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th January 2014, 15:03
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Net zoals Tessa vind ik het zowel positief als negatief dat de autoleningen goedkoper worden. Ik vind het ook best wel eigenaardig dat er rentedalingen zijn op de spaarboekjes, maar dat men eigenlijk wel heel 'goedkoop' autoleningen kan aanbieden. Verder vind ik het ook niet zo'n goed idee van de banken om deze leningen goedkoper te maken. Heel veel consumenten hebben onder andere door de crisis schulden gecreëerd, maar willen wel hun uiterlijk vertoon behouden. Zij gaan ondanks de schulden een lening aangaan om toch maar de dure wagen van hun 'dromen' aan te schaffen. Ik vind het verder ook niet eigenaardig dat mensen een lening aangaan voor hun auto. Ik maak het dagelijks van dichtbij mee dat het aantal leningen die worden aangegaan voor een wagen aanzienlijk is gestegen. Mensen hebben het gewoon heel wat moeilijker dan vroeger om een wagen aan te kopen, maar willen ook niet aan 'gezichtsverlies' meedoen.
Ik vind het langs de andere kant ook wel positief dat de autoleningen goedkoper worden tegen het autosalon, want heel veel autohandelaars hebben zware klappen ontvangen van de crisis. Het is dus goed dat er maatregelen zijn genomen om er toch voor te zorgen dat ze 2014 goed kunnen beginnen.

Ik kan dus concluderen dat het een goede beslissing is voor de autohandelaars, maar dat er goed dient gecontroleerd te worden door de banken. Het is belangrijk dat ze goed nagaan of de desbetreffende klant niet een te groot financieel risico neemt door een lening voor een wagen aan te gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.