actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2018, 22:36
maxim.g*ris maxim.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 47
Doodrijder Saar krijgt zes maanden cel na nieuw ongeval met vluchtmisdrijf

Doodrijder Saar krijgt zes maanden cel na nieuw ongeval met vluchtmisdrijf
Vandaag om 11:25 door adm, kvo
Opgehaald van: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180514_03511666



Miguel V., de man die in 2015 de 15-jarige Saar Gevaert doodreed in het West-Vlaamse Gits, is opnieuw voor de rechter gekomen, opnieuw na een ongeval met vluchtmisdrijf. Hij kreeg zes maanden cel, 8.240 euro boete en een rijverbod van vijf jaar bovenop zijn eerdere straf voor de dood van Saar.

Het 'nieuwe' ongeval dateert van 10 november 2017. V. reed toen, ondanks zijn belofte nooit meer achter het stuur te kruipen, onder invloed van alcohol met de wagen van zijn vriendin en ging uit de bocht. Er was enkel materiële schade, maar toen een omstaander een ambulance wou bellen, nam V. de benen en hield zich twee dagen schuil in Antwerpen.

Zijn advocaat pleitte eerder al dat V. die dag ‘in de wagen is gekropen om er een eind aan te maken, maar zelfs daar slaagt hij niet in’. Hij noemde het ongeval ‘de daden van een zeer wanhopige man, op het dieptepunt van zijn bestaan’, maar de rechtbank volgde hem daar niet in. Het Openbaar Ministerie tilde zeer zwaar aan de feiten, omdat de man al zijn beloftes verbroken had. Op zijn eerdere proces, voor de dood van Saar, had hij in tranen plechtig beloofd nooit meer achter het stuur te kruipen en nooit meer een druppel alcohol aan te raken.

De rechter was streng omdat V. opnieuw gevlucht was. ‘Ik wist niet meer waarin of waaruit, dan doe je dingen die je normaal niet doet. Ik was mezelf niet, die dag’, zei V. eerder al over zijn daden. ‘Gemakkelijk gezegd’, vond de rechter toen. Ook de ouders van Saar konden het zelfbeklag van V. niet waarderen. ‘‘Hij is alles kwijt, zegt hij? Wij zijn wel onze dochter kwijt’, klonk het toen.

Strenge straf

V. werd maandag veroordeeld tot 6 maanden effectieve celstraf, 8.000 euro boete en een rijverbod van 5 jaar. V. was niet aanwezig in de rechtbank. Het is niet duidelijk of hij nu naar de gevangenis moet. Voor de dood van Saar kreeg hij al 3 jaar en 2 maanden voorwaardelijk. Een probatiecommissie zal moeten beslissen of hij nu effectief naar de gevangenis moet.

Eigen mening:
Bij het lezen van dit artikel voelde ik mijn maag omkeren. Hoe kan het dat een man die onder invloed een kind doodrijdt, 2 jaar later opnieuw dronken met de wagen rijdt? Zo'n mensen lijken mij een gevaar voor de maatschappij. Dan vind ik dat de zogenaamde 'V.' er met een fikse geldboete en 'maar' 6 maanden cel goed vanaf komt. Ik hoop dat zijn voorwaardelijke straf van 3 jaar en 2 maanden nu wel zal worden toegekend zodat hij eindelijk als een crimineel behandeld wordt. Rijden onder invloed moet als een serieuze misdaad worden gezien. Door dronken achter het stuur te kruipen breng je de levens van onschuldige medemensen in gevaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.