actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th January 2013, 15:02
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Student overweegt klacht tegen Mechelse politieagenten na hardhandige controle

De politie van Mechelen heeft vrijdagnacht een jongeman tegengehouden en gecontroleerd, nadat ze een melding had gekregen dat hij in het bezit zou zijn van een vuurwapen. Dat bleek echter niet het geval te zijn. De student vindt dat hij overdreven hardhandig werd aangepakt en stapte met zijn verhaal naar de media. Hij wil ook een klacht indienen bij intern toezicht en/of Comité P.
Simon Mertens, student Sociaal-Cultureel Werk aan de Karel de Grote-hogeschool, was rond 1.30 uur op weg naar huis. Toen hij de Passerel-brug passeerde, stopten er plots vier politiecombi's. "De agenten richtten hun wapens op mij en riepen dat ik moest gaan liggen. Ik weigerde, want ik had niets verkeerd gedaan. Ze riepen dat ze gingen schieten en ik zei dat ze dat dan maar moesten doen. Eén van de agenten schopte tegen mijn kuiten, waardoor ik op mijn knieën viel."

Simon werd tegen de grond geduwd en zijn zakken werden leeggemaakt. De politie vroeg of hij iemand had aangesproken of bedreigd en of hij iets had laten zien, maar dat was volgens de jongeman niet het geval. "Ze lieten me daarna los en ik mocht beschikken. Het scherm van mijn gsm was wel gebarsten en de ketting van mijn zakhorloge was losgerukt."

Onheus behandeld?

De student ging meteen naar het politiebureau om klacht in te dienen, maar kreeg daar te horen dat hij maandag moest terugkomen. "De mensen van de dienst intern toezicht zijn inderdaad enkel aanwezig tijdens de kantooruren", zegt commissaris Maurice Dommicent.

"En over de rest van zijn verhaal kan ik enkel zeggen dat wij een melding hadden binnengekregen over een onbekende jongeman die in het bezit zou zijn van een vuurwapen. Wij namen die melding ernstig en konden via de veiligheidscamera's de verdachte lokaliseren."

"Enkele politieploegen hebben hem met de nodige omzichtigheid en
met inachtneming van de veiligheidsprocedures geďntercepteerd en gecontroleerd, maar er werd geen vuurwapen aangetroffen. De omstandigheden van de melding worden verder onderzocht. Als hij vindt dat hij onheus behandeld werd, kan hij altijd klacht indienen bij de dienst intern toezicht of bij Comité P."


Bron: Gazet van Antwerpen 12/01/2012
http://www.gva.be/regio-mechelen/me...e-controle.aspx

Mening:

Ik vind het niet meer dan normaal dat deze jongeman een klacht indient tegen de politie. Hij heeft zelf schade aan zijn spullen en kon er niet eens zelf iets aan doen. Ikzelf ben ooit ook door de politie benaderd door een gevecht dat aan de gang was geweest in een zaal. De verdachte had een pet op. Toevallig had ik er ook een op en werd ik tegengehouden door de politie en mijn pasgegevens werden opgeschreven. Ik vroeg wat het probleem was en daar wou de agent niet op antwoorden. Verder heb ik een paar weken later een proces verbaal aangekregen. Hier ben ik dan mee naar de bemiddelaar gegaan en gevraagd waarom en ook hij wist mij hier niet op te antwoorden.
De politie mag van mij gerust streng optreden maar dan liever wel tegen de juiste mensen. (Heb uiteindelijk 60 euro moeten betalen aan administratiekosten en dergelijke) => Belachelijk
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th January 2013, 01:56
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door J*nasHeyns
"Ik weigerde, want ik had niets verkeerd gedaan. Ze riepen dat ze gingen schieten en ik zei dat ze dat dan maar moesten doen."
"...want..."? Zal ik dan vanaf nu ook maar meteen weigeren om te stoppen bij een politiecontrole, 'want ik heb toch niet verkeerds gedaan'? Met de comfortabele geruststelling erbij dat de 'criminal minds' uiteraard niet zullen weigeren, "want" zij hebben wél iets op hun kerfstok...
Citaat:
Ik vind het niet meer dan normaal dat deze jongeman een klacht indient tegen de politie.
Ik vind het niet meer dan normaal dat deze jongeman wordt aangeklaagd én voor smaad, én voor weerspannigheid! Spijtig bijna dat er geen boetes kunnen worden gegeven voor 'onnozel gedrag', maar voordeel is wel dat we er meteen een prachtvoorbeeld bij hebben van 'dikke-ikgedrag'!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.