actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th January 2013, 21:39
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Bijna alle kleinhandelaars nemen extra beveiligingsmaatregelen

Meer dan 8 op de 10 kleinhandelaars neemt extra beveiligingsmaatregelen tegen overvallen en/of winkeldiefstallen. Dat blijkt uit een rondvraag van zelfstandigenorganisatie Unizo bij 1030 Vlaamse kleine en middelgrote ondernemingen.


30 procent van de bevraagde zelfstandigen installeerde camera's, 33 procent liet een alarminstallatie installeren en andere kleinhandelaars schaften zich bijvoorbeeld een waakhond aan.

Bij de KMO's nam bijna 6 op de 10 handelaars extra beveiligingsmaatregelen. Unizo wil de overige 42 procent sensibiliseren maar hoopt ook op extra politietoezicht.

"Want volgens de meest recente gegevens van de federale politie was er in de eerste zes maanden van 2012 een verdere verschuiving van inbraken en overvallen naar kleinere winkels, apotheken, nachtwinkels, supermarkten en benzinestations", klinkt het.


Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1307854/bijjna-alle-kleinhandelaars-nemen-extra-beveiligingsmaatregelen.aspx

Mening: Ik begrijp goed dat zelfstandigen hun beter willen beveiligen. Persoonlijk denk ik niet dat dit veel kan helpen. Wanneer er overvallers binnen komen en merken dat er camera’s hangen, zullen ze deze uitschakelen. Camera’s kunnen overvallers ook niet tegenhouden om weg te blijven. Het kan een optie zijn, maar ze gaan niet wegblijven. Ze zullen zich waarschijnlijk vermommen en de kans dat de politie die personen dan kent is klein. Hoeveel van gewapende overvallen, waarvan de daders vermomd waren worden later herkend of opgepakt. Dus ik denk persoonlijk dat dit maar een klein oplossing is voor de problemen. Het betere idee vind ik, dat er meer controle van politie agenten komt. Zij kunnen niet alles tegenhouden, maar het schrikt overvallers toch af als er meer controle is. Dus persoonlijk denk ik dat dit een beter idee is, dan heel veel te investeren in camera’s die uiteindelijk duur zijn.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.