actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2017, 13:37
Ruben.C*vens Ruben.C*vens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2017
Locatie: Herenthout
Posts: 20
“Kans op oorlog tussen VS en Noord-Korea iedere dag groter”

“De grootste dreiging tegen de Verenigde Staten en de rest van de wereld is de schurkenstaat Noord-Korea.” Dat zegt Donald Trumps veiligheidsadviseur Herbert Raymond McMaster. “De kans op een oorlog tussen de VS en Noord-Korea vergroot met de dag.”

“We zitten eigenlijk in een race tegen de klok om dit probleem op te lossen”, zegt McMaster. De veiligheidsadviseur zegt dat Noord-Korea bij iedere rakettest beter wordt. “Kim Jong-un werkt hard om de nucleaire kracht van zijn land beter te maken dan die van de VS. En hij komt dichter en dichter.”

Noord-Korea vuurt raket af die Amerikaanse vasteland kan bereiken
Een militaire actie om Kim Jong-un tegen te houden, wil McMaster liever vermijden. “Gezien Noord-Korea’s artillerie en raketten die gericht zijn op Seoul in Zuid-Korea, zijn militaire acties niet zonder risico.” Volgens McMaster zijn er ook andere manieren om Noord-Korea op de knieën te krijgen. “Zo kan China bijvoorbeeld strenge economische sancties opleggen aan Noord-Korea”, stelt de adviseur voor.

Bron: HLN
Link: https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...roter~a0ac8787/
03 december 2017 10u54

Mijn mening:
Ik ben akkoord met Donald Trumps veiligheidsadviseur Herbert Raymond McMaster. De grootste dreiging op wereldvlak op dit moment is Noord-Korea. Met zijn gebruikte benaming 'schurkenstaat' zit hij ook al dichtbij de waarheid. Een land dat zich op zo een manier afschermt van de rest van de wereld en volop aan protectionisme en zelfverdediging doet, is mijn respect niet waard. Als het toch tot een gevreesde oorlog zal komen, zal de VS doen wat ze moeten doen. Op militair vlak zijn ze het sterkste land ter wereld; Noord-Korea zal zwoegen en zweten als ze het toch moesten wagen. Al hoop ik dat het nooit zo ver komt...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.