actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th June 2007, 13:28
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Eurolock betaalt sollicitant schadevergoeding

Eurolock betaalt sollicitant schadevergoeding


DRONGEN - Eurolock, het bedrijf dat vorig jaar een sollicitant van allochtone origine afwimpelde omdat 'een vreemdeling die beveiling moet verkopen ongezien is', gaat een diversiteitsplan uitwerken en is bereid een schadevergoeding te betalen.



Uit een interne mail die de sollicitant per ongeluk kreeg toegestuurd, bleek dat het bedrijf de man niet wilde tewerkstellen omwille van zijn afkomst. In de mail stond 'Kan jij die persoon afwimpelen? Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien.'

De sollicitant stapte naar het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding die het bedrijf voor de rechter daagde. De arbeidsrechtbank in Gent veroordeelde Eurolock in maart van dit jaar voor racisme.

Na de veroordeling verloor het bedrijf enkele belangrijke klanten, onder andere de stad Gent.

Eurolock gaat de sollicitant nu een schadevergoeding betalen en werkt samen met het Centrum aan een diversiteitsplan. 'Ik ben bijzonder blij dat deze zaak nu toch een positieve wending krijgt, ondanks de negatieve sfeer die aanvankelijk rond de zaak hing', zegt Jozef De Witte, directeur van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.

Euro-Lock moest ook op eigen kosten een deel van het vonnis in zeven dagbladen publiceren. De betrokken partijen hebben nu beslist om af te zien van deze publicatie.


Blog DS, 13-06-2007 (svh)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th June 2007, 13:35
sarabollen
Gast
 
Posts: n/a
Nu kan je je afvragen waarom Eurolock die schadevergoeding betaalt én een diversiteitsplan gaat uitwerken. Is dit omdat ze hun ongepaste reactie inzien of gewoon omdat hun imago en de daarbijhorende inkomsten in het gedrang komen?

Maar goed, ik zal het positieve zien dat zoiets niet meer zal gebeuren, bij hen en mogelijk ook hun concurrentie. Ik vraag me wel af of de sanctie, dé manier is om mensen te motiveren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.