actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2007, 13:39
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs up Van Hool maakt eerste volwaardige hybride brandstofcelbus

Van Hool maakt eerste volwaardige hybride brandstofcelbus


LIER - Een passagiersbus die minder energie nodig heeft, geen schadelijke stoffen uitstoot en muisstil door de straten rijdt. Dat is de laatste nieuwe prestatie van de Vlaamse busbouwer Van Hool.



In zijn depots in Koningshooikt bij Lier stelde het bedrijf maandag de eerste volwaardige hybride brandstofcelbus voor, de meest milieuvriendelijke bus ooit, klinkt het.

De bus wordt aangedreven door een brandstofcel, die waterstof omzet in elektriciteit, en bevat ook batterijen die worden opgeladen met gerecupereerde remenergie. Daardoor is de bus nog zuiniger dan andere reeds bestaande bussen op elektriciteit.

De ontwikkeling van deze nieuwste generatie waterstofbus kwam tot stand met subsidies van zowel het Vlaams Wetenschapsbeleid als het Mobiliteitsbeleid. De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zet het primeurvoertuig vanaf 18 juni in tussen Lier en Antwerpen. Na een half jaar wordt het geëvalueerd.


Blog DS, 14-05-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2007, 10:56
Tuur Tuur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Minderhout
Posts: 133
Ik ben wel eens benieuwd wat die evaluatie gaat zeggen En dan heb ik het niet direct over de prestaties van de nieuwe brandstofcelbus, maar wel over de ontwikkelingen die achteraf gaan gebeuren. Het kan niet anders dat zo'n bus ongelooflijk veel geld kost en waar gaan ze het geld halen om meerdere bussen te maken of om te bouwen?
Van Hool zet hier een belangrijke mijlpaal in de ontwikkelingen van een milieuvriendelijk openbaar vervoer.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2007, 11:07
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
prachtig

Ik vind dit een prachtig initiatief dat Van Hool genomen heeft. Als eerste een milieuvriendelijke bus ontwerpen is niet niets. Al Gore en de rest van de wereld zal tevreden zijn met zo'n initiatief. Ik hoop dat er vanaf nu meerdere milieuvriendelijke vervoermiddelen komen. Toyota heeft ook al zulk project tot een goed einde gebracht, kijk maar naar de Prius.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th May 2007, 11:16
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Waarom heb ik dit artikel gemist?
In ieder geval: voor Van Hool!
Mijn dag kan niet meer stuk nu!
Nu maar hopen dat anderen (of zijn zij de enige 'Lijnbusproducenten'?) hun voorbeeld volgen en dat er nog veel van die bussen bijkomen.
Eindelijk een deftige stap in de goede richting. Iemand moet er nu eenmaal altijd mee beginnen voordat de rest ook besluit op de kar te springen
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.