actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2007, 19:35
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
1 miljoen reizigers extra naar Zaventem

Jet Airways brengt 1 miljoen reizigers naar Brussels Airport


BRUSSEL - De Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways maakt van Brussels Airport haar Europese partner.


In samenwerking met Brussels Airlines moeten er op termijn 10 dagelijkse langeafstandsvluchten komen naar de VS, Canada en India via Brussel. Dat is goed voor 3.200 passagiers per dag of 1 miljoen passagiers extra per jaar voor Zaventem.

Dat heeft premier Guy Verhofstadt aangekondigd bij de ondertekening van een Memorandum of Understanding tussen de Belgische luchtvaartmaatshappij Brussels Airlines en Jet Airways.

'Brussel wordt de toegangspoort tussen Amerika, Europa, Azië en Afrika', zo zei Verhofstadt, die het nieuwe partnership initieerde tijdens een reis door India eind 2006.

Vanaf augustus komen er dagelijks vier retourvluchten Mumbai-Brussel-New York en Delhi-Brussel-Toronto. Dat moeten er op termijn tien per dag worden: Jet Airways wil ook Bangalore, Ahmedabad, Chennai (India) enerzijds, en Los Angeles, Chicago en New York toevoegen.

'Met deze overeenkomst kan Brussels Airlines haar portefeuille van langestandsvluchten uitbreiden tot 55', zei Philippe Vander Putten, de ceo van Brussels Airlines.


Blog DS, 02-05-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd May 2007, 21:10
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Luchtvervuiling? CO2-uitstoot? Wasda?!
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd May 2007, 13:44
toon caers toon caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Pulle
Posts: 79
Thumbs down

Dat niet alleen. Met dat constante gekibbel over nachtvluchten zouden er wel eens problemen kunnen bijkomen.
Meer dagvluchten wil zeggen dat er vluchten naar 's nachts moeten verplaatst worden. Of dat zou ik toch denken. Gevolg: weeral communautair en gemeentelijk gekibbel over wie de meeste lasten moet dragen en waarom. Zaventem, of tegenwoordig Brussels Airport, is een straatje zonder eind.
Liberale aankondigingen zoals deze hebben ook liberale maatregelen nodig, en die zijn er voor Zaventem vooralsnog niet.

Niet dat ik achter meer vluchten sta, integendeel, ik stel gewoon vast dat het nogal onrealistisch is.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th May 2007, 10:28
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
?

volgens mij is dit goed nieuws voor de luchthaven, maar minder goed nieuws voor de mensen die wonen in de buurt van Zaventem. Ik kan me best voorstellen dat er hierdoor meer nachtvluchten zullen zijn, want extra dagvluchten is een onmiddellijke oorzaak van nachtvluchten...
Een stijgende economie kost een prijsje he
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.