actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 16:35
E*io.Verbeeck E*io.Verbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Bouwel
Posts: 18
Studio Brussel stelt nieuwe 'Music for Life' voor

Studio Brussel heeft zopas de nieuwe editie van Music for Life voorgesteld. De actie voor het goede doel loopt dit jaar van 14 tot en met 21 december en ondergaat een transformatie.
Music for Life draait dit jaar rond dementie, onder het motto 'een week om nooit te vergeten'. Twaalf Studio Brussel-presentatoren zullen een week lang, 24 uur op 24, in duo's radio maken. Sam De Bruyn en Linde Merckpoel, Siska Schoeters en Stijn Van de Voorde, Christophe Lambrecht en Lisa Smolders, Ayco Duyster en Bram Willems, Kirsten Lemaire en Otto-Jan Ham en Ilse Liebens en Joris Lenaerts vormen die duo's.

De actie voor het goede doel is dit jaar helemaal anders dan voorgaande jaren. Het Glazen Huis verdwijnt, net als de ludieke acties om geld in te zamelen.

'Door de vergrijzing krijgen we meer en meer te maken met dementie', zegt Siska Schoeters., 'Dat is moeilijk om mee om te gaan, zowel voor de mensen die eraan lijden als voor hun omgeving. Bovendien bestaat er een schrikbeeld tegenover mensen met dementie, maar dat is helemaal fout. Het zijn nog steeds gewoon mensen die wel nog heel dingen kunnen. We gaan nu iets aan dat beeld doen.'

Studio Brussel liet voor tijdens die week een Badge for Life maken. 'Mensen kunnen die vanaf zaterdag in de krantenwinkel kopen', zegt Stijn Van de Voorde. 'Als ze die dragen, tonen ze hun soldariteit, maar dat is niet het enige. Wij gaan allemaal op pad en zullen in heel Vlaanderen mensen bedanken die zo'n badge dragen. Bijvoorbeeld door hen koffie te betalen.'

Wie meer wilt weten, kan bellen naar 070-344.044, waar de presentatoren klaar zitten om alle vragen te beantwoorden.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121206_060

Ik vind dit een heel mooi initiatief van Studio Brussel. Dit jaar gaan ze zich toespitsen op het thema dementie, andere jaren was dit een ander thema. Ik vind ook dat er meer van dit soort acties zouden mogen ondernomen worden. Het is heel belangrijk dat je je solidariteit toont en je helpt hier veel mensen mee. Je kent ze hoogstwaarschijnlijk niet persoonlijk, maar ik vind het toch een mooi gedacht om te weten dat je via een gulle donatie iemand kan helpen. Dat geeft me een goed gevoel. Er zijn ook mensen die vrij afkerig staan ten opzichte van inzamelacties voor het goede doel, dit vind ik spijtig. Het woord solidariteit bestaat voor een reden en deze moet behouden en gestimuleert worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.