actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2018, 12:09
Jens.W*illems Jens.W*illems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 33
VIDEO: Tornado trekt "spoor van verwoesting" langs grens tussen Duitsland en Neder...

VIDEO: Tornado trekt "spoor van verwoesting" langs grens tussen Duitsland en Nederlands Limburg


Duitsland is gisteravond opgeschrikt door een tornado. Die raasde door Viersen, een gemeente op amper 50 kilometer van de Belgische grens. Beelden op sociale media tonen taferelen die we normaal vooral kennen van de windhozen in de Verenigde Staten. Plaatselijke autoriteiten spreken van een "spoor van verwoesting". Er zou al zeker één zwaargewonde zijn.

De daken van huizen werden beschadigd en bomen ontworteld, zo melden lokale media. "In Viersen-Boisheim zijn huizen dermate beschadigd dat ze voorlopig onbewoonbaar zijn", aldus een verklaring van de regionale overheid. Een 23-jarige man die uit zijn wagen viel, raakte zwaargewond door vallende takken en moest naar het ziekenhuis gebracht worden, volgens nrw-aktuell.tv. Een brandweerman kreeg een elektrische schok.

De brandweer had de handen meer dan vol om de schade op te ruimen, volgens de politie. Heel wat wegen waren versperd. Ook de treinverbinding tussen het Nederlandse Venlo en het Duitse Mönchengladbach was gesloten. De exacte omvang van de schade is momenteel nog onduidelijk. Volgens de politie duurde het noodweer 10 tot 15 minuten.

Volgens weerman Raymond Klaassen van Weerplaza was het geen kleintje, zo zegt hij aan de Nederlandse krant Algemeen Dagblad. "In doorsnede is hij erg breed, breder dan gebruikelijk", klinkt het. Hij wijst er ook op dat het vrij bijzonder is dat dit soort tornado's in onze streken voorkomen.

bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...mburg-b18dd611/

Eigen mening:
Zoals in het artikel vermeld wordt kennen we deze weersomstandigheden enkel vanuit de Verenigde Staten. Toen ik dit artikel aan het lezen was verschoot ik dat het zo dicht bij ons ook kan gebeuren. In het artikel staat wel niets over de oorzaak van de tornado. Er wordt ook niet gezegd of dit in de toekomst meer gaat voorkomen, ik hoop natuurlijk van niet want het zou toch verschieten zijn moest er plots een tornado door je tuin passeren. Voor diegene die het artikel gelezen hebben, bekijk vooral ook het filmpje via de link. Moesten ze mij dit filmpje laten zien verwacht je inderdaad niet dat het van hier in de buurt is. Daarom vind ik deze gebeurtenis redelijk verrassend. Het lijken echt beelden die vanuit de Verenigde Staten kunnen komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.