actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2010, 14:26
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
116 Carrefour-winkels gesloten

Door een algemene staking bleven vrijdag de deuren van 116 Carrefour-winkels dicht. De 500 winkels die in franchise worden uitgebaat, waren wel open.

De actie was het gevolg van de geplande herstructureringen. Eind februari werd duidelijk dat 8 hypermarkten en 4 supermarkten gesloten zullen worden. Voor 19 andere winkels wordt een andere uitbater gezocht.

De vakbonden betreuren dat ze nog altijd niet voldoende garanties krijgen van de directie. De sociale onderhandelingen worden maandag hervat.

Feestdag
Carrefour is zwaar misnoegd dat de 'onverantwoorde' actie werd gehouden voor een zaterdag die een feestdag is. Het verlies zou kunnen oplopen tot twintig miljoen euro.

Vorige maand was er ook al een algemene staking.

Bron: www.gva.be

Mijn mening:
De teleurstelling bij winkelketen Carrefour kan ik zeker begrijpen, want het verlies kan zeer hoog oplopen. Ik heb een reactie gevonden van een arbeider van Carrefour en die zegt het volgende: Het is makkelijk op de mensen die staken en de vakbond te schieten. Ik werk in het bedrijf al meer dan 35 jaren dus ik kan me permitteren om te zeggen dat wij medewerkers weten waarom we staken. Jaren loopt het fout klanten blijven weg om diverse redenen. Wat winkels opsmukken is niet het vertrouwen winnen van de klanten die weg gebleven zijn. Wij moeten inleveren voor het geknoei van de directie. Ze horen maar luisteren niet naar wat de medewerker en de klant heb verteld. Erg dan je geen vertrouwen meer hebt in de firma.I nleveren op onze rug zal niet het wondermiddel en de redding zijn van Carrefour. 116 winkels van de 118 winkels die staken zal wel een reden voor zijn zeker. Ik hoop aan ieder die kritiek geeft op ons nooit in zulke situatie belanden.

Toen ik deze reactie gelezen had, ben ik toch ook wel eens gaan nadenken over het standpunt van de arbeiders en ik kan deze mensen ergens ook wel volgen in hun verklaringen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.