actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2016, 11:53
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
Brusselse politie voert bijna 7,5 miljoen snelheidscontroles uit op één maand tijd

De Brusselse politie heeft tijdens de afgelopen campagne tegen overdreven snelheid, die liep van 23 september tot en met 23 oktober, in totaal 7,5 miljoen controles uitgevoerd. “De resultaten zijn erg bemoedigend: amper 20.520 bestuurders reden te snel, oftewel 0,27 procent van het totale aantal gecontroleerden”, luidt het in een mededeling van Brussels staatssecretaris voor Verkeersveiligheid Bianca Debaets (CD&V). In totaal werden 47 rijbewijzen onmiddellijk ingetrokken.

“Deze cijfers tonen aan dat er tijdens onze bewustmakingscampagnes ook effectief veel politiecontroles plaatsvinden. Controles gecombineerd met campagnes leveren de grootste mentaliteitswijziging op bij bestuurders. Dat is wetenschappelijk bewezen”, zegt staatssecretaris Debaets.

Bij de exact 7.490.124 controles gaat het om zowel bemande controles, als controles met vaste en semi-mobiele camera’s. De politieradars registreerden enkele extreme snelheidsovertredingen: het record van 147 kilometer per uur werd gemeten om 5u ‘s ochtends op de Van Praetlaan in Laken, waar de maximaal toegelaten snelheid 70 kilometer per uur bedraagt.

De volgende verkeersveiligheidscampagne in het Brussels gewest is de bobcampagne tijdens de eindejaarsperiode. Ook dan zal de bewustmakingscampagne vergezeld gaan van extra politiecontroles, klinkt het.

Bronvermelding: De Standaard, 05/11/2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161105_02557085

Eigen mening: Ik vind het een goed initiatief de bobcampagne. Het heeft toch al veel mensen wakker geschud om niet dronken achter het stuur te kruipen. Ik merk ook dat meer jongeren in groep uitgaan en steeds iemand anders aanduiden om bob te zijn zodat ze veilig thuis kunnen geraken. Mijn generatie is opgegroeid met deze campagne en oudere generaties niet. Ik merk ook dat de oudere generatie er minder op letten dan jongeren om niet achter het stuur te kruipen na een paar glazen alcoholische dranken. Daarom is het goed dat deze campagne nog steeds gedaan wordt. De politiecontroles moeten zeker blijven. Voor mij mogen er altijd meerdere zijn. Zeker dicht bij grote evenementen waar alcoholische dranken te koop zijn, want de kans is groot dat er iemand dronken achter het stuur kruipt.

Laatst aangepast door Lisa.S*pion : 5th November 2016 om 12:02.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2016, 12:31
Sanne.N*yts Sanne.N*yts is offline
sanne.n*yts
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 76
Het doet goed om deze cijfers te lezen, maar toch zijn het nog steeds te veel snelheidsovertredingen. Het aantal verkeersovertredingen is de afgelopen jaren steeds gedaald, maar het aantal verkeersdoden is jammer genoeg gestegen. Vooral in Wallonië gingen deze cijfers de hoogte in. De sensibiliseringscampagnes in combinatie met grote snelheidscontroles, doen mensen ook echt trager rijden lees ik in dit artikel. Dat is zeer positief, maar ik hoop dat men die lage cijfers van deze maand, elke maand kan geven. Ik hoop dat de volgende jaren de verkeersovertredingen en verkeersdoden steeds blijven dalen. Net zoals Lisa ben ik grote fan van de sensibiliseringscampagnes, want ik denk inderdaad ook dat wij, doordat wij ermee opgegroeid zijn en onze ouders niet, relatief minder verkeersovertredingen zullen maken dan de vorige generaties. Dit kan ik natuurlijk nog niet met zekerheid zeggen, maar de dalende cijfers geven dat wel aan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.