actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2016, 19:13
Sanne.N*yts Sanne.N*yts is offline
sanne.n*yts
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 76
VS houdt rekening met aanslag Al Qaeda aan vooravond presidentsverkiezingen

VS houdt rekening met aanslag Al Qaeda aan vooravond presidentsverkiezingen

De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben informatie ontvangen die er mogelijk op wijst dat Al Qaeda daags voor de presidentsverkiezingen een aanslag in New York plant. Dat meldt CBS en bevestigt de FBI aan AP. Ook Texas en Virginia zouden doelwitten zijn.

Dinsdag kiezen de Amerikanen een nieuwe president. Alsof de zenuwen in de VS hierdoor nog niet strak genoeg zouden gespannen staan, bevestigen de FBI en het New York Police Department (NYPD) dat ze informatie hebben ontvangen die wijst op plannen van Al Qaeda om maandag een aanslag in New York te plegen. Texas en Virginia zouden eveneens mogelijke doelwitten zijn.

New York staat de komende dagen volop in de belangstelling. Zondag vindt de jaarlijkse marathon van New York plaats. Daarnaast plant zowel Clinton als Trump om hun achterban dinsdagavond in New York toe te spreken eens de winnaar bekend is. Clinton zal dat doen in het gebouw waar ook de organisatie van de marathon huist.

Over precieze doelwitten is evenwel niks bekend. Hoe de inlichtingendiensten de informatie hebben verkregen, is evenmin duidelijk. Het staat overigens niet vast of het wel om betrouwbare berichten gaat. Antiterreuronderzoekers proberen dat koortsachtig uit te pluizen.

De inlichtingendiensten krijgen geregeld informatie over mogelijke aanslagen binnen. In de aanloop naar feestdagen of grote evenementen zoals de presidentverkiezingen, gaan zulke berichten steevast in stijgende lijn.

bron: De Redactie 04/11/2016 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...6?eid=1.2811563

mening: Op belangrijke dagen als de presidentsverkiezingen, is er meestal een grotere kans op een terreuraanval. Zo zijn op die dag veel mensen bij elkaar op dezelfde plaats. Ook krijgen deze dagen veel aandacht van de media. Terreurgroepen zullen hier gretig gebruik van willen maken. Ikzelf ben één van de personen die angstig naar bepaalde evenementen gaat uit schrik dat er een aanslag zou kunnen plaatsvinden. Ik weet dat dat niet zou mogen, en dat het plezier van mensen niet tegengehouden mag worden door schrik dat 'er wel eens iets zou kunnen gebeuren'. Meestal ga ik wel naar het evenement, maar let ik heel goed op verdachte gebeurtenissen. Gelukkig heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. Ik hoor mensen vaak zeggen dat ze helemaal niet meer schrik hebben gekregen na de verschillende aanslagen in onze omgeving, en daar ben ik ook heel blij om. Men moet blijven doen wat men graag doet. De angst mag niet overwinnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.