actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2009, 21:40
Vanhoof.Stef Vanhoof.Stef is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 71
Wereldbank maakt 320 miljoen euro vrij voor Ethiopië

Wereldbank maakt 320 miljoen euro vrij voor Ethiopië

De Wereldbank heeft beslist 480 miljoen dollar (320 miljoen euro) vrij te maken ter ondersteuning van een Ethiopisch voedselprogramma dat zo'n acht miljoen mensen van voedsel moet voorzien.

Het Oost-Afrikaanse land had gisteren een dringende oproep tot hulp gedaan. Volgens Addis Abeba lijden 6,2 miljoen Ethiopiërs, 25 jaar na een hongersnood die miljoenen doden eiste, honger. Ethiopië had een tussenkomst van 121 miljoen dollar gevraagd. De ngo Oxfam had vorige maand meegedeeld dat Oost-Afrika met de "zwaarste humanitaire crisis van de voorbije tien jaar" wordt bedreigd.

Oost-Afrika, in het bijzonder de Hoorn van Afrika, heeft ook te kampen met behoorlijk wat conflicten, zoals dat tussen Ethiopië en Eritrea en tussen Ethiopië en het verzet in Somalië. (afp/dpa/ka)

De Wereldbank heeft beslist 480 miljoen dollar (320 miljoen euro) vrij te maken ter ondersteuning van een Ethiopisch voedselprogramma dat zo'n acht miljoen mensen van voedsel moet voorzien.

Het Oost-Afrikaanse land had gisteren een dringende oproep tot hulp gedaan. Volgens Addis Abeba lijden 6,2 miljoen Ethiopiërs, 25 jaar na een hongersnood die miljoenen doden eiste, honger. Ethiopië had een tussenkomst van 121 miljoen dollar gevraagd. De ngo Oxfam had vorige maand meegedeeld dat Oost-Afrika met de "zwaarste humanitaire crisis van de voorbije tien jaar" wordt bedreigd.

Oost-Afrika, in het bijzonder de Hoorn van Afrika, heeft ook te kampen met behoorlijk wat conflicten, zoals dat tussen Ethiopië en Eritrea en tussen Ethiopië en het verzet in Somalië. (afp/dpa/ka)

Bron: De Morgen, 24 oktober 2009

Eigen mening: Persoonlijk denk ik dat dit niet de juiste oplossing is. Men wil Afrika financiele steun geven om zelf voedsel te gaan kweken. Heeft men er al eens bij nagedacht dat droogte niet alleen invloed heeft op inwoners maar ook op de fauna en de flora? Gaan ze geld uitgeven om de droogte aan te pakken? Wolken ken men toch niet kopen of zit ik fout?
Ik vind het een fout systeem hoe de voedselbank nu kijkt. Op de radio werd uitdrukkelijk gezegd dat het niet ging gaan om voedsel en water naar Oost-Afrika sturen. Wat gaan ze dan toch toen?
Ik stel mij er serieuze vragen bij.
Er kan geld in gestopt worden om hen te leren irrigeren en draineren maar zonder water zal dit niet veel helpen.
Men kan toch pas een voedselprogramma opstellen wanneer alle omstandigheden zich hiertoe verlenen. Dat is nu zeker niet het geval.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.