actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2016, 11:06
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Man die grootste politieke schandaal in VS onthulde, waarschuwt: "Trump is kampioen-l

"Donald Trump leeft in een wereld zonder feiten, hij is onwetender dan Richard Nixon destijds. Op het vlak van leugenachtigheid was Nixon een broekje in vergelijking met wat we van Donald Trump hebben gezien". Dat zegt de meest gerespecteerde onderzoeksjournalist van de VS, Carl Bernstein. Hij was het die het Watergateschandaal in de jaren zeventig blootlegde. Toen bleek dat ongeoorloofde methodes waren gebruikt tijdens de campagne voor de presidentsverkiezingen van 1972. Het schandaal dwong Nixon in 1974 af te treden.

"Geen enkele president, Nixon inbegrepen, was ooit zo onwetend of minachtte de feiten zo hard als deze verkozen president", stelt Bernstein. Samen met collega Bob Woodward tekende Bernstein met zijn onthulling van de illegale activiteiten van het Nixonregime voor wat bekendstaat als de grootste journalistieke prestatie ooit.

Afluisterpraktijken
De twee onderzochten een mislukte inbraak in juni 1972 in het hoofdkantoor van de Democratische Partij, in het Watergatecomplex te Washington.

Carl Bernstein.
Bernstein en Woodward ontdekten dat het herverkiezingscomité van de Republikeinse president Nixon het hoofdkantoor van de Democraten al maandenlang afluisterde. De verslaggevers ontdekten dat de inbraak slechts een onderdeel was van een geheime operatie, geleid door president Richard Nixon, om de verkiezingscampagne van de Democraten te dwarsbomen.

De persoonlijke assistent en advocaat van de president hadden opdrachten gegeven om de Democratische campagne te saboteren. De president beweerde echter bij hoog en bij laag niets met de illegale acties van doen te hebben. Om een impeachment te voorkomen trad Nixon op 9 augustus 1974 af.

"Ik ben geen bandiet", zo verklaarde Nixon maanden eerder. Een woordkeuze die Trump leek aan te spreken: herhaaldelijk nagelde hij zijn rivale Hillary Clinton tijdens zijn kiescampagne aan de schandpaal door haar "een bandiete" te noemen.

1.432 leugens
Inmiddels zijn heelder websites gewijd aan het opsommen van de leugens die de miljardair tijdens zijn campagne zou uitgekraamd hebben. De site Trump Lies somt niet minder dan 1.432 leugens op.

Bernstein is overigens ook niet mals voor Hillary Clinton. Haar presidentschap zou volgens Bernstein gekenmerkt worden door "grote idealen zonder uitvoering, halve waarheden, klinkklare leugens, meedogenloos beleid, enkele goede beleidsideeën, een boze en zichzelf beklagende echtgenoot en een stoet van assistenten die worden geofferd als er iets foutloopt en dat zou vaak zijn".

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/m...enaar-b08898e5/

Mening: Toen als Trump de presidentsverkiezingen won wist ik dat er iets serieus ging gebeuren. Tot nu toe hebben we nog niets gezien en worden er veel dingen gezegd over Trump. Ik begrijp dat mensen Bernstein geloven omdat hij al enkele schandalen heeft blootgelegd die zware gevolgen had. Maar om nu zomaar een wilde hypothese te geloven vind ik ook weer fout. Ik denk dat we beter even afwachten en Trump goed opvolgen wanneer hij iets van plan. Naar mijn mening gaat hij zich rustig houden of anderzijds gaat hij hevig en overdreven zijn eigen wil doordrijven.
Op dit moment is het dus (al dan niet bang) afwachten.

Laatst aangepast door L*ze. Verhaegen : 13th December 2016 om 11:13.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.