actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2016, 12:02
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Trump prijst zwarte kiezers die thuisbleven en bedankt vrouwen

Donald Trump is de zwarte gemeenschap dankbaar, zowel zij die voor hem kozen als zij die thuisbleven. De laatsten acht hij "bijna net zo goed" als de eersten. Dat zei de president-elect gisteren tijdens zijn meest recente bedankingsrally in Grand Rapids in Michigan, een van die industriële staten waar The Donald onverwacht en erg nipt Hillary Clinton klopte.

Trump ging het rijtje kiezers af waarvan de peilingen hadden voorspeld dat ze niet voor hem zouden stemmen: Afro-Amerikanen, Latino's en vrouwen. Die bevolkingsgroepen had hij zwaar beledigd in de aanloop naar de presidentsverkiezing. Toch straften zij hem minder doorslaggevend af dan verwacht, zo bleek in november. En daar maakt de kersvers verkozen Amerikaanse president zich vandaag graag vrolijk over.

"De Afro-Amerikaanse gemeenschap was fantastisch voor ons, topklasse", zei Trump. "En eerlijk gezegd, als ze twijfelden, gingen ze niet stemmen, wat bijna net zo goed was. Want heel wat mensen stemden niet omdat ze toch een goed gevoel hadden over mij. Ook de Latinogemeenschap was echt fantastisch. En... de vrouwen, godzijdank, de vrouwen. (...) We scoorden fantastisch bij de vrouwen. Dus die wil ik bedanken."

Hillary Clinton, Trumps tegenstandster in de race naar het Witte Huis, haalde het wel degelijk van haar rivaal met een verhouding van 89% vs 8% van het aantal Afro-Amerikaanse stemmen. Maar dat was een minder goed resultaat dan dat van Obama vs Romney in 2012 (93% vs 6%). Dat de opkomst van vooral de door Trump geschoffeerde kiezers laag was, speelde natuurlijk in zijn voordeel. Daar verwees hij dan ook naar. En tenslotte de vrouwen. Wat het sterke geslacht betreft, lijkt Trump nu op z'n minst toch respect te hebben voor hun stem.

De populistische Trump dankt zijn verkiezing tot president vooral aan de misnoegde blanke arbeidersklasse. In Michigan zei hij hen nogmaals dat ze niet langer zullen genegeerd worden. "Jullie hebben nu de aandacht van de mensen. Ze praten elke avond over jullie. Dat deden ze voordien niet. Nu zitten ze met jullie in."

Bronvermelding: Het Laatste Nieuws, 10/12/2016 (http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verk...t-vrouwen.dhtml)

Eigen mening: Wat ik hier lees vind ik toch wat eigenaardig. Donald Trump heeft doorheen heel zijn verkiezingscampagne deze bevolkingsgroepen opvallend hard beledigd. Hij dankt de zwarte gemeenschap voor het thuisblijven, ik denk dat moest heel deze gemeenschap toch zijn gaan stemmen dat Trump dan geen schijn van kans maakte om president te worden. De vrouwen bedankt hij ook, ondanks hij ook deze bevolkingsgroep beledigd had. Ik denk dat deze zet van Trump een poging is om tot verzoening te komen met de volledige bevolking van Amerika omdat hij president wil worden van iedereen in Amerika.

Laatst aangepast door Jochem.W*uters : 10th December 2016 om 12:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.