actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2012, 12:49
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Oplichters beloven tickets Brussels Airlines op Facebook

Op Facebook is een nieuw soort spam opgedoken. Nadat er eerder al gratis "Colruytbonnen" werden aangeboden, is er nu een website die beweert gratis tickets voor een vlucht naar keuze bij Brussels Airlines aan te bieden. Dat meldt ZDNet.be.

Op de site, brusselsgiveaway.us, kan je één van de resterende 973 vouchers claimen door de pagina te delen op Facebook en als reactie "Dank je wel Brussels" te plaatsen op de pagina. Naarmate je langer op de pagina blijft zal de teller omlaag gaan om de indruk te wekken dat de vouchers effectief de deur uit vliegen.

Na de eerste twee stappen krijg je een betalend aanbod waar je zeker niet op mag ingaan, schrijft ZDNet. Vaak moet je een SMS sturen naar een verkort nummer, waarna je een abonnement krijgt aangesmeerd dat via je mobiele operator verrekend wordt en waardoor je veel geld kan kwijtspelen.

Bron: De Morgen
Datum: 10 november 2012

Deze spam heb ik zelf nog niet gezien op Facebook maar de gratis Colruytbonnen heb ik wel zien opduiken. Vele mensen geloven zulke dingen en dat is heel spijtig. Het ziet er namelijk ook wel echt uit. Facebook zou beveiligd moeten zijn tegen zulke praktijken en dus hoop ik dat ze de oplichters zo vlug mogelijk kunnen opsporen. Ik vind het best wel eng dat ze mensen zo kunnen oplichten. Het bewijst nog maar eens dat sommige dingen op het internet en sociale media niet altijd te vertrouwen zijn. Het is verschrikkelijk dat mensen op deze manier zoveel geld kunnen kwijtspelen. Al een geluk hebben ze nu ontdekt dat er oplichters achter deze praktijken zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.