actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th January 2007, 23:11
Evelyne Wouters Evelyne Wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Deurne (Antwerpen)
Posts: 43
Zoon Jo Lernout start internetbedrijf

Fibreclub.com, zo heet het pas opgerichte internetbedrijf van Stephen Lernout, dat helemaal rond wijn en gastronomie draait. Stephen is een van de zonen van Jo Lernout, de voormalige baas van het failliete spraaktechnologiebedrijf Lernout & Hauspie.

Mijn vader vond het een prima idee, zegt de West-Vlaming. Stephen Lernout volgde een opleiding aan de bekende hotelschool Ter Duinen in Koksijde en verdiende de voorbije jaren zijn sporen in gerenommeerde restaurants als Het Laurierblad en Comme Chez Soi. Niets wees er op dat hij in de voetsporen van zijn vader zou treden. Maar het bloed kruipt blijkbaar waar het niet gaan kan. We verdelen onze producten en diensten inderdaad via het internet, maar daar stopt wel elke vergelijking met het vroegere L&H. Ik houd me niet bezig met softwaretechnologie. Bij Fibreclub draait alles om lekker eten en drinken. Wij hebben een cadeaushop, we organiseren wijndegustaties en traiteurdiensten aan huis. En op termijn is het de bedoeling om Fibreclub te laten evolueren tot een soort serviceclub voor gastronomen, waarvoor wij dan de events zouden verzorgen.

Vader geeft morele steun
Vader Jo verblijft nog altijd op de Filipijnen, waar hij een tweede carriere begonnen is als chocolatier. Zijn input in Fibreclub is beperkt tot morele steun. Voorlopig hebben we geen chocolade in ons assortiment, dus staat hij ook niet op de lijst van leveranciers, lacht Stephen Lernout.

Het initiatief en de uitwerking van Fibreclub waren helemaal mijn idee, maar hij staat er wel achter natuurlijk. We mailen en we bellen elkaar ongeveer een keer per week en dan vertelt hij over zijn business en ik over de mijne, maar verder gaat dat niet.

Of het nakende proces over L&H dan wel eens ter sprake komt? Naarmate dat proces dichterbij komt, wordt daar natuurlijk meer over gesproken. Die zaak hangt al jaren als een donkere wolk over onze familie.

Veel mensen hebben toen veel geld verloren. We zullen allemaal opgelucht zijn als daar eindelijk wat duidelijkheid in komt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.