actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th January 2012, 13:55
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
19-jarig Turnhouts slachtoffer van verkrachting getuigt

Wat een plezierige oudejaarsnacht moest worden, is voor de 19-jarige Kelly uit Turnhout uitgedraaid op een ware gruwel. Ze werd ontvoerd en urenlang verkracht. Het meisje doet haar huiveringwekkende relaas.


Kelly was samen met haar vriend en nog enkele anderen oud op nieuw gaan vieren in het centrum van Turnhout. Rond 4u besloten ze naar huis te gaan, maar Kelly en haar vriend kregen een klein meningsverschil. Kelly stapte boos weg en dacht even naar haar ouders te gaan, die in een sporthal aan het feesten waren. Onderweg keerde ze toch maar op haar stappen terug omdat ze zag dat het al bijna 4.30u was. En ze wilde het weer goedmaken met haar vriend.

In de Patriottenstraat maakte Kelly rechtsomkeer. Toen begon de gruwel. “Ik passeerde een man en plots werd ik langs achteren vastgegrepen”, vertelt Kelly moedig. “Onmiddellijk sleurde hij me een wagen in. De man kwam naast me zitten. Achter het stuur zat een andere man. Ik ben beginnen te krijsen, maar ik moest me stil houden."

Kelly kreeg tape voor mond en ogen en werd twee uur lang door de twee mannen meermaals verkracht. Ondertussen werd ze geslagen en spuwden de mannen in haar gezicht. Dat gebeurde onder meer toen ze gedwongen werd een pilletje in te nemen, maar dat uitspuwde.

Gedesinfecteerd
Na meer dan twee uur leek de hel eindelijk voorbij. Kelly kreeg zowaar een donsdeken van de daders omdat ze het koud had. En ze kreeg chocomelk aangeboden. “Daarna moest ik douchen en hebben ze me zelfs gedesinfecteerd”, vertelt een wel heel kranige Kelly. “Zelfs mijn nagels maakten ze proper.”

Na de gruwelijke verkrachtingen en de douche werd Kelly opnieuw in de auto gesleurd. Na een kwartiertje rijden stopte de wagen aan een verlaten landweg en lieten Kelly daar achter. In de verte zag ze nog een witte bestelwagen wegrijden. Een nauwkeurige beschrijving van de daders kan ze echter niet geven.

Gelijkenis met eerdere pogingen tot ontvoering
De politie van Turnhout onderzoekt de zaak samen met de Nederlandse collega’s. Er zijn enkele tips binnengekomen, maar die blijven beperkt.

Er is een vermoeden dat de daders professioneel te werk gingen en niet aan hun proefstuk toe waren. Een meisje dat in een witte bestelwagen wordt gesleurd: het doet denken aan twee pogingen tot ontvoering van enkele maanden geleden in de politiezone Rupel.

Op klaarlichte dag lokten twee mannen in een lichte bestelwagen een vrouw dichterbij in de buurt van een tankstation in Boom. Dat gebeurde eind augustus. Begin oktober gebeurde hetzelfde in Niel. In beide gevallen konden de vrouwen zich losrukken.

Toon Verheijen

Bron: Gva online, 9/1/2012

Persoonlijke mening:

Ik las dit artikel deze ochtend in de krant en was echt wel geschrokken. Mijn nicht woont sinds een aantal jaar samen met haar vriend en haar kindjes in die bewuste Patriottenstraat waar het meisje werd ontvoerd. Dit deed me beseffen dat het allemaal zo dichtbij komt. Met "het" bedoel ik verkrachtingen, moorden,... Ik woon in Wechelderzande wat tot nu toe een dorpje is waar nog maar vrij weinig enge dingen gebeurd zijn( buiten de moord op Karel Van Noppen, maar dat is al een hele tijd geleden en daar weet ik dus zelf niet veel meer over). Tot nu toe fietste ik nog zonder schrik naar huis om tien uur 's avonds, maar ik denk dat ik dat na dit voorval niet meer zal durven. Ik weet ook wel dat er in de Kempen veel verkrachtingen gebeuren, maar als zoiets dan gebeurt voor de deur van je eigen nicht, dan is het ineens wel heel dichtbij. Daarnaast bewonder ik het meisje enorm dat zij er nu al zo open over durft te praten, ik denk dat je je gewoon niet kan voorstellen hoe je je voelt als je zoiets meemaakt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th January 2012, 21:36
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Uiteraard is het even schrikken wanneer zoiets in de buurt van jouw woning of die van vrienden/familie gebeurt. Als ik uitga rijd ik meestal alleen. Ik parkeer mijn auto en wandel alleen naar het café. Ik wandel alleen terug, ook als ik in een verlaten donker straatje geparkeerd sta. Veel mensen verklaren mij daarom zot. Ik ga wel eens op stap in Turnhout en loop daar dus ook wel eens 's nachts alleen over straat.
Ik vind het zeer erg voor dit meisje en onwaarschijnlijk knap dat ze er zo open over kan praten. Maar dit verandert mijn gedrag niet. Uiteraard schrik ik ook van zulke berichten maar als we van alles en iedereen bang moeten zijn, hebben we toch geen leven meer?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.