actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2011, 08:53
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Reconstructie van moord aan café Watertoren

Reconstructie van moord aan café Watertoren

De politie en het parket hebben woensdagavond even na 22 uur een reconstructie gehouden van de moord aan café Watertoren in de Warandestraat in Turnhout.

De moord dateert van 16 juli van dit jaar. Verdachte Daniël Langewouters kreeg het aan de stok met Frans Rottiers. Langewouters vertrok aan het café, maar kwam toen even later terug met een geladen pistool. Rottiers kreeg uiteindelijk drie kogels in het lichaam, waarvan één nekschot.

De politie zette even na 22 uur verschillende straten in de omgeving van de Watertoren af. Niemand mocht nog door. Ook de omgeving van het café werd met nadarhekken afgezet. De verdachte was zelf aanwezig en werkte goed mee aan het onderzoek. Zijn verklaringen worden nu nagegaan met de gegevens van het onderzoek.

http://www.gva.be/antwerpen/turnhou...16db118b51.aspx

ACHTERGRONDINFORMATIE:
Verdachte dodelijke schietpartij Turnhout opgepakt

19/07 Daniël Langewouters (25), de man die Frans Rottiers (34) in koelen bloede doodschoot op een caféterras in Turnhout, zit achter slot en grendel. Hij verschijnt woensdag voor de onderzoeksrechter.

Daniël Langewouters was sinds de moord op de vlucht. Nadat hij Frans Rottiers op het terras van café Watertoren in Turnhout een kogel in de buik had gejaagd en hem vervolgens ijskoud op de grond had afgemaakt met een nekschot, wandelde hij doodgemoedereerd weg. Wat verderop stapte hij in een taxi en verdween in de nacht. Volgens de eerste berichten nam hij de wijk naar Nederland.

Dinsdagnamiddag om 16 uur werd Langewouters ingerekend. Volgens vrienden van het slachtoffer gaf hij zichzelf aan, maar het parket wilde dit niet bevestigen.

Woensdag verschijnt hij voor de onderzoeksrechter in Turnhout. "Wat er omging in het hoofd van de dader en wat precies zijn bedoelingen waren, zullen we pas weten na een ondervraging", zegt een parketmagisstraat.

Het gerecht blijft ondertussen de ook de piste openhouden dat de dader vooral de zoon van de uitbaatster wilde treffen omdat hij daar woorden mee had gehad. Hij heeft ook op die jongen geroepen. Dat bevestigen getuigen.

"Anderzijds staat ook vast dat er bij het lossen van de schoten doelgericht op het slachtoffer Frans Rottiers werd gemikt", zo luidt het bij het parket.

http://www.gva.be/antwerpen/turnhou...t-opgepakt.aspx

Eigen mening: Ik weet niet zeker of dit artikel tot de rubriek "nieuws" behoort, omdat het lokaal is en klein. Toch vind ik het vermeldenswaardig, niet zo zeer de reconstructie maar de moord zelf. Deze is gebeurt in een café waar ik ook regelmatig kom en ik kan wel zeggen dat ik er zelf niet goed van was. Frans was een onschuldig slachtoffer, het had dus net zo goed iemand anders kunnen geweest zijn die toen de dood heeft gevonden. Het had net zo goed mijn dood kunnen geweest zijn, mocht ik op dat moment in De Watertoren aanwezig zijn.
De reden waarom ik dit op actualiteit plaats, is volgens mij wel "nieuws". Ik vind dat de huidige maatschappij er sterk op achteruitgaat. Meer en zwaardere geweldpleging op straat, het bijhebben van een wapen wordt niet meer als abnormaal gezien en het gebruiken van dat wapen laat blijkbaar ook niet op zich wachten... Het lijkt wel alsof bepaalde mensen hun waarden kwijt zijn. Gewoon eventjes een onschuldige persoon doodschieten? Geen probleem, lijkt het. Het idee dat er na een caféruzie (= de oorzaak van de schietpartij, Langewouters is hierna zijn vuurwapen gaan halen) al meteen naar een wapen wordt gegrepen is ook al vrij absurd en shockerend... Een tijdelijke oplossing is meer politie op straat, ook 's nachts, maar ik kan jullie verzekeren dat ik in Turnhout al regelmatig combi's zie passeren. De enige oplossing op lange termijn, is dat de mensen terug in contact komen met waarden, nu ze het Christendom grotendeel hebben laten vallen. Lukt het hen niet om zo zonder geloof hun waarden terug te vinden, dan zou ik bijna pleiten voor een deelse heropleving van het Christendom. Komen we niet terug in contact met onze waarden, dan gaat pas écht naar de knoppen gaan...

Laatst aangepast door Joëlle.Van.den.Mooter : 1st December 2011 om 09:01.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.