actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2011, 01:41
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Luik begraaft zijn doden.

Luik begraaft zijn doden
vrijdag 16 december 2011/Bron: belga/Auteur: mtm
Drie dagen na het bloedbad op de place Saint-Lambert is Luik begonnen met de begrafenis van het eerste slachtoffer, de 15-jarige Mehdi (Nathan) Belhadj. Hij wordt bijgezet op het kerkhof van Jupille na een plechtigheid in de moskee van Bressoux die om 14 uur was begonnen. Zaterdag wordt de 17 maanden oude peuter Gabriel begraven op het kerkhof van Robermont.
Maandag worden de andere twee slachtoffers naar hun laatste rustplaats overgebracht. Een afscheidsplechtigheid voor de 17-jarige Pierre Gérouville zal om 13.15 uur worden gehouden in het Saint-Jacques-college in Luik, waarna hij begraven zal worden op het kerkhof van Rocourt. De uitvaart van de 75-jarige Antonietta Racano vindt om 8.45 uur plaats in het crematorium van Robermont.
Het afscheid van de Luikenaars aan de slachtoffers, op de plaats van het drama zelf en in de rouwregisters van het stadhuis, gaat inmiddels onverminderd voort. Het islamitisch en cultureel centrum van België veroordeelt 'ten stelligste deze vreselijke misdaad die compleet in strijd is met de islamitische en menselijke waarden'.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20111216_127

Eigen mening:
Ik denk dat, zeker na zo een drama, het belangrijk is dat mensen rituelen hebben om samen te rouwen. Verdriet en ongeloof moeten uitgedrukt kunnen worden. Zeker als we dat samen met anderen kunnen doen, kan dit een belangrijk gebaar zijn. Afscheidsplechtigheden zijn er nodig zodat mensen dit verdriet samen een plaats kunnen geven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th December 2011, 10:10
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Ik ben het absoluut eens met Marieke, het is een grote steun voor de familieleden en vrienden om samen te kunnen rouwen en afscheid te kunnen nemen van de slachtoffers. Naar mijn mening heerst er bij deze mensen ook woede: waarom hun kind/ vriend/ vriendin? Daarom vind ik het ergens ook jammer dat de dader dood is... Deze mensen zullen nooit uit zijn eigen mond kunnen horen waarom hij dit gedaan heeft, wat hem bezielde en dat is volgens mij toch wel belangrijk om een drama als dit ergens een plaats te kunnen geven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th December 2011, 21:33
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Het is gewoon een laffe daad van Nordine Amrani geweest. Wetend dat hij niet zou kunnen leven met wat hij aan het doen was heeft hij zich van zijn eigen leven beroofd wat de slachtoffers inderdaad de kans om ooit de waarheid te horen ontneemt...

Ik vind het wel 'mooi' om te zien dat twee religieuze gemeenschappen elkaar op deze moment steunen, dat ze dezelfde gevoelens delen. Zowel de Christelijke gemeenschap en de Islamitische veroordelen de misdaad en de gelovigen staan elkaar bij in deze moeilijke tijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.