actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2012, 15:26
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 67
Dorien Cuylaerts is jongste N-VA-burgemeester van Vlaanderen

RIJKEVORSEL - Dorien Cuylaerts (32) wordt in januari de nieuwe burgemeester van Rijkevorsel. Ze is niet alleen de jongste burgemeester voor N-VA, ze is ook nog zwanger van haar tweede kindje.
Dorien Cuylaerts is geen nobele onbekende in de gemeentepolitiek van Rijkevorsel. Ze zetelde de voorbije jaren eerst als gemeenteraadslid en daarna als schepen voor Jeugd en Milieu bij de partij SNR. Samen met Karl Geens stampte ze anderhalf jaar geleden de partij N-VA uit de grond in Rijkevorsel.

‘We hadden ons verwacht aan drie of vier zetels, maar dit resultaat is ongelooflijk’, aldus Karl Geens.

Dorien ziet het burgemeesterschap volop zitten. ‘Ik ben nog jong, maar ik heb toch al heel wat ervaring opgebouwd. De kiezer heeft bovendien een duidelijk signaal gegeven. Ik geef momenteel nog les Lichamelijke Opvoeding in het Koninklijk Atheneum in Schoten, maar in januari ga ik daarmee stoppen om me volledig op Rijkevorsel te concentreren.’

Dorien heeft al een zoontje Vince van bijna twee jaar en ze is zwanger van haar tweede kindje. ‘Ik zie er geen problemen in om mijn gezin te combineren met het burgemeesterschap. Het zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar Vince is ook geboren toen ik schepen was. Na vier weken stond ik weer paraat en dat ben ik ook nu van plan.’

Het burgemeesterschap komt toch als een verrassing. ‘Op voorhand hadden we daar ook nooit over gepraat, omdat we nooit hadden gedacht dat we de grootste partij zouden worden. Het ging plots allemaal zo snel. Na een aantal tellingen was de tendens duidelijk. Toen heeft Karl me gevraagd om burgemeester te worden, omdat ik de meeste voorkeurstemmen heb. Ik ben hem daar heel dankbaar voor. Ik was euforisch. Mijn eerste reactie was ongeloof en toen kwamen de tranen. Maar dat komt door mijn hormonen! Als burgemeester wil ik van een betere communicatie met de bevolking mijn paradepaardje maken. Ook de bouw van het jeugdlokaal afwerken en de afbouw van de schulden zijn aandachtspunten.’

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...121015_00335692

Mijn mening: Ik woon in Rijkevorsel en heb van verschillende kanten slechte commentaar gehoord over onze nieuwe burgemeester, omdat ze nog zo jong is. Persoonlijk ben ik blij om de verandering: we konden wel wat nieuwe partijen gebruiken en zo te zien heeft Dorien Cuylaerts toch al wat ervaring. Hopelijk zullen haar dorpsgenoten haar niet afschrijven voor ze de kans krijgt om zich te bewijzen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.