actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2012, 19:19
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Vlaams Belangers voeren campagne in boerka

ANTWERPEN/DEURNE - Anke van dermeersch, Marijke Dillen en enkele andere gemeenteraadsleden van Vlaams Belang lopen donderdag op de markt van Deurne rond in boerka. Het is een verkiezingsstuntje van de partij.

Vlaams Belang noemt de actie een 'vrijheid of islam'-actie. Symbool van de islam is de boerka volgens de partij, ook al is die in ons land verboden in het openbaar.

De Vlaams Belang-dames zullen in boerka gehuld over de markt wandelen. Op het einde van de actie worden de boerka’s uitgetrokken en symbolisch in de vuilbak gedumpt.

Anke Van dermeersch, voorzitster van de organisatie ‘Vrouwen tegen islamisering’ zal een toelichting bij de actie geven en een specifieke folder gericht aan vrouwen voorstellen.

Ook andere kopstukken, zoals Filip Dewinter en Gerolf Annemans, komen kijken in Deurne.

bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20120925_150

Mening:
Ik begrijp dat de partijen, zeker met de verkiezingen in het vooruitzicht, aandacht willen trekken met allerlei acties. Ze willen hun visie uitdrukken en dit zal bij het Vlaams Belang steeds wat moeilijker liggen dan bij vele andere partijen. Ik vind dit echter geen correcte aanpak niet alleen omdat iedereen weet dat dit vaak spottend overkomt maar ook omdat deze actie, voor mij, geen waarde heeft. Er is al een verbod op het dragen van een boerka dus waarom is het nodig om dit opnieuw boven te halen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th September 2012, 19:30
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Ik vind het eerder provocerend en kortzichtig. Typisch voor het Vlaams Belang, dat geen degelijke agendapunten heeft en dus op deze manier aandacht moet trekken ....
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.