actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2011, 11:12
Indy.Van.Noten Indy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 35
Bruno Tobback verwacht niet dat rente plots gaat dalen

Bruno Tobback verwacht niet dat rente plots gaat dalen

Sp.a-voorzitter Bruno Tobback verwacht niet dat de rente op Belgisch schuldpapier meteen "als bij wonder" gaat dalen nu er een akkoord over de begroting is. Dat zei hij vanmorgen op VRT-radio. "Er is een Europees fenomeen aan de gang dat enkel op Europees niveau opgelost kan worden", zei Tobback.
"Er is twijfel over het bestuur in Europa en over de euro. In Italië is nu al enkele weken een regering van technocraten aan de slag. De rente is er intussen nog blijven stijgen", zei de sp.a-voorzitter.

"Je moet een onderscheid maken tussen dat wat je in de hand hebt en wat je niet in de hand hebt." Door een begroting op te stellen en een akkoord te sluiten over maatregelen die genomen kunnen worden, hebben de zes partijen alvast iets gedaan rond datgene waar ze wel vat op hebben, aldus Tobback.

De tienjaarsrente op Belgisch staatspapier is ondertussen vandaag opnieuw enkele basispunten gestegen, tot zowat 5,9 procent. De langetermijnrente staat daarmee op het hoogste peil sinds februari 2000. Vandaag wil ons land ook 1 ŕ 2 miljard euro ophalen via de uitgifte van staatspaper. (belga/sg)


28/11/11 10u44
bron: www.hln.be

Eigen mening :
Ik vind het echt erg dat ons land er zo aan toe is. Pas sinds de forse stijging van de rente zijn de politieke figuren van ons land de ernst van de begroting gaan inzien en zich pas écht beginnen inzetten. Ik vind dit erg, heel erg,… Daarvoor deden ze misschien wel een beetje moeite, maar niet zoveel als nadien. Zo zie je: pas als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2011, 11:41
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Mijn Mening:
Als meneer Tobback zegt :"Je moet een onderscheid maken tussen dat wat je in de hand hebt en wat je niet in de hand hebt", dan moet hij zijn woorden nog eens een tweede maal in zijn hoofd laten rond gaan voor hij zichzelf vast zet. Hij had het in de hand om de vorige regering te laten vallen, hij had het in de hand toen hij beslisten om dwars te liggen voor 540 dagen in een onderhandeling. Nu probeert hij zich goed te praten (waarschijnlijk met de nieuwe verkiezingen al in het vizier). En het ergste van al is dat vele Vlamingen de onzin nog geloven vrees ik.
"Er is twijfel over het bestuur in Europa en over de euro" zei meneer Tobback, dan vraag ik mij af of het wanbeleid van België daar niet mee voor gezorgd heeft. Goed we hebben dit niet alleen op onze kerfstok staan maar beweren dat wij er niets mee te maken hebben zou nogal chauvinistisch zijn...
Een oplossing in deze crisis? Hard werken (en minder uitgeven) is de beste oplossing vrees ik. Zo zijn we echter ook in de bevoorrechte positie geraakt waar we nu zijn.
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.