actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2016, 10:45
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
Terreurdreiging houdt criminelen koest

Terreurdreiging houdt criminelen koest

In de eerste negen maanden van 2015 is het aantal criminele feiten met 8,8 procent gedaald tegenover dezelfde periode een jaar eerder. Dat komt volgens minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) omdat er meer militairen en agenten op straat rondlopen, en de pakkans dus groter is, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad.

Het aantal criminele feiten daalde van 729.438 naar 664.910, blijkt uit de meest recente statistieken van de federale politie. "De cijfers tonen aan hoe belangrijk de versterkte aanwezigheid van de politie op straat is. Maar ook hoe doeltreffend preventiecampagnes en het gebruik van moderne technologieën - zoals intelligente camera's - kunnen zijn", aldus Jambon.

Een groot deel van het succes werd geboekt in de strijd tegen diefstallen en afpersingen. Er werden 30.000 minder diefstallen en inbraken opgetekend. Vandalisme was goed voor een daling met 7.000 gevallen (10 procent). Maar ook drugs, slagen en verwondingen, belaging en zedenmisdrijven kwamen opvallend minder vaak voor.

De handel en productie van vuurwapens is echter toegenomen met meer dan 50 procent. En ook het aantal gewapende overvallen steeg in het Brusselse met 15 procent. Net als het aanmaken van valse kredietkaarten en valse profielen (+9 procent), het geweld op trams (+27 procent) en het aantal *dossiers over valsemunterij (+68 procent). Ook het aantal terrorismedossiers is logischerwijs sterk gestegen (+60 procent).

Bron: De Morgen, 03/05/2016
Link: http://www.demorgen.be/binnenland/t...koest-bf21ebcd/

Mening: Ik denk dat dit een goede zaak is. Het is natuurlijk niet goed dat er toename is in terrorismedossiers, maar wel dat er nu meer politie op straat is. Ik erger mij hier absoluut niet aan, integendeel zelfs. Er zijn minder inbraken en diefstallen, dus ik voel mij zelfs veiliger. Wat ik wel jammer vind is dat dit de productie van vuurwapens verhoogt. Ik weet natuurlijk wel dat degenen die echt een wapen willen er op een of andere manier wel aan komen, maar het gedacht dat er meer wapens geproduceerd worden geeft mij toch een onaangenaam gevoel.

Laatst aangepast door dennis.o*usu : 3rd May 2016 om 11:01.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd May 2016, 11:26
Renée.V*rreydt Renée.V*rreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zandhoven
Posts: 40
Terreurdreiging houdt criminelen koest

Ik vind het ook zeker geen probleem dat er meer politie en soldaten in het straatbeeld zijn verschenen. Dat dit ook ten goede komt van de misdaadbestrijding vind ik een geweldig voordeel. Het is ook niet meer dan logisch dat de criminaliteit daalt als er meer politie op straat aanwezig is. Het is wel spijtig om te horen dat de handel in vuurwapens is gestegen. Ik stel me dan wel de vraag of dit is omdat mensen meer de veiligheid van een wapen opzoeken of omdat er nu eenmaal meer terrorisme is in ons land. Ik denk dat het belangrijk is om dit verder te onderzoeken en hopelijk ervoor te kunnen zorgen dat deze toenamen niet erger wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.