actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th May 2016, 10:28
Loes.B*onen Loes.B*onen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 78
De noordzee is geen verwarmd zwembad: ze is levensgevaarlijk!

De Vlaamse kust beleefde een absoluut topweekend, met dank aan de zon en het warme weer. Ondanks alle waarschuwingen waagden tal van toeristen zich toch in de Noordzee. Gouverneur Decaluwé wil hen daarvoor beboeten. ‘De Noordzee is levensgevaarlijk nu’, klinkt het op Radio 1.

In zowat elke kustgemeente doken het afgelopen zomerse weekend toeristen de Noordzee in, terwijl maar op twee plaatsen redders aan het werk waren. ‘Dat is onverantwoord’, zegt de West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé. ‘We raden het echt af om nu te zwemmen als er geen redders aanwezig zijn. De Noordzee is geen verwarmd zwembad, maar is levensgevaarlijk.’

Als het van Decaluwé afhangt, krijgen alle zwemmers in zones waar het niet mag een boete. ‘Als de politie moet uitrukken voor zwemmers, bijvoorbeeld met de helikopter, kost dat ons handenvol geld. Iedereen moet besparen en als mensen ons dan handenvol geld kosten door te gaan zwemmen waar het niet mag, moeten we hen daarvoor bestraffen.’

Een van de pistes van Decaluwé is de redders op de stranden GAS-boetes te laten uitschrijven, wat al in enkele gemeenten het geval is. ‘Wees gerust: we gaan geen boetes opleggen om mensen te plagen. Wél om gewonden en doden te vermijden.’

Andere prioriteiten

Decaluwé zegt dat de prioriteiten van de regering en de veiligheidsdiensten nu eenmaal elders liggen. ‘Er is de heisa rond de vluchtelingen en dan het verhoogde dreigingsniveau’, zegt hij. ‘Dus het is logisch dat we niet willen dat die zwemmers ons handenvol geld kosten.’

Bron: De standaard 9 mei 2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20160509_02279853

Mijn mening:
Het weer zat dit weekend zeker mee voor de horeca aan zee. Vele mensen trokken naar de zee, wat ook op de wegen al veel problemen met zich meebracht. Natuurlijk bracht dit mooie weer ook gevaren met zich mee, waar ze ook al voor gewaarschuwd hadden, zoals zwemmen in zones zonder redder. Ik begrijp de gouverneur wel dat dit gestraft moet worden. Mensen moeten begrijpen dat dit niet veilig is. Zoals hij ook zei, als er iets gebeurt, kost dit zeer veel terwijl er genoeg gewaarschuwd is dat dit niet mag en dat er wel zones zijn mét redders. Mensen moeten eerst goed nadenken wat de gevaren zijn!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2016, 16:47
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Ik deel de mening van Loes. Ik vind het zelf een goede oplossing, want de mensen brengen hun eigen leven in gevaar. Wanneer het zo druk is dan gaan de mensen buiten de zones waar ze mogen zwemmen. Naar mijn mening helpt het niet dat de redders gewoon gaan zeggen dat dit niet mag, want wat kunnen 'studenten' nu beginnen tegen koppige volwassenen. Daarom is het goed dat de redders GAS-boetes mogen uitschrijven, want ik denk dat het dan wel een goede 'straf' is. Zo gaan mensen beseffen dat dit echt niet kan. Dit is inderdaad niet om de mensen te pesten, maar om hun mensenleven niet op het spel te zetten. Loes heeft gelijk dat het veel geld kost en dat de mensen genoeg gewaarschuwd zijn. Ik denk dat volwassenen best wel in staat zijn om te weten wat de gevaren zijn van buiten de zones te zwemmen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.